اینتل پلاگین XeSS را برای موتور آنریل انجین عرضه کرد - تکفارس 
اینتل پلاگین XeSS را برای موتور آنریل انجین عرضه کرد - تکفارس 

اینتل پلاگین XeSS را برای موتور آنریل انجین عرضه کرد

مهدی حلوائی
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - 20:42
کارت‌های گرافیک اینتل آرک

اینتل از مدت‌ها پیش برای اضافه‌کردن XeSS به برخی بازی‌ها با توسعه‌دهندگان همکاری می‌کرد و حالا سرانجام این پلاگین به بازی‌هایی که با موتور گرافیکی آنریل انجین (Unreal Engine) ساخته‌ شده‌اند، اضافه شده است.

در حال حاضر سه نسخه‌ی مختلف از XeSS در گیت هاب برای موتور UE 4.26 ،UE 4.0 و UE 5.0 در دسترس قرار گرفته و از این رو حتی بازی‌هایی که با نسخه‌‌ی قدیمی این موتور گرافیکی در دست توسعه هستند نیز امکان استفده از پلاگین یادشده را خواهند داشت. البته این پلاگین از قابلیت اسپلیت اسکرین و VR پشتیبانی نکرده و تنها با رابط دایرکت ایکس ۱۲ هماهنگ است.

فناوری XeSS

پلاگین XeSS بهترین عملکرد خود را روی کارت‌های گرافیک سری آرک شرکت اینتل ارائه می‌دهد و عملکرد کلی آن در مقایسه با فناوری FSR 2.0 شرکت ای ام دی ضعیف‌تر است. فناوری FSR 2.0 به عنوان پلاگین موتور آنریل انجین در دسترس بوده و بر خلاف XeSS، متن باز است.

اینتل همچنین امروز درایور جدیدی را برای کارت‌های گرافیک سری آرک معرفی کرد که عملکرد آن‌ها را بهبود بخشیده و باگ‌های آن‌ها را رفع می‌کند. این درایور در حال حاضر در مرحله‌ی بتا قرار دارد اما انتظار می‌رود که نسخه‌ی پایدار آن در طی هفته‌های آینده در دسترس قرار بگیرد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.