فیس بوک فیلدهای مربوط به گرایش سیاسی و مذهبی کاربران در صفحه پروفایل آن‌ها را حذف می کند - تکفارس 
فیس بوک فیلدهای مربوط به گرایش سیاسی و مذهبی کاربران در صفحه پروفایل آن‌ها را حذف می کند - تکفارس 

فیس بوک فیلدهای مربوط به گرایش سیاسی و مذهبی کاربران در صفحه پروفایل آن‌ها را حذف می کند

افشین نوری
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - 11:47
متا فیسبوک

متا قصد دارد برخی اطلاعات را از صفحه پروفایل کاربران فیس بوک حذف کند. به گفته این شرکت، از روز اول دسامبر دیگر شاهد فیلدهای مربوط به دیدگاه سیاسی، مذهبی و گرایش جنسی کاربران فیس بوک در صفحه پروفایل آن‌ها نخواهیم بود.‌  

مت ناواراس مشاور شبکه های اجتماعی متا ضمن تایید این خبر گفته است که‌ فیس بوک در حال ارسال ایمیل به کاربران خود است تا آن‌ها را از این‌ موضوع مطلع کند. به گفته ناواراس، کاربران با وجود این تغییرات همچنان قادر به اشتراک‌گذاری دیدگاه‌های سیاسی و مذهبی خود در هر جای فیس بوک به‌جز فیلدهای مذکور خواهند بود. 

از زمان راه‌اندازی فیس بوک در دهه ۲۰۰۰ میلادی، حفظ حریم خصوصی کاربران تا این حد برای متا اهمیت نداشته است و تغییرات جدید باعث خواهد شد تا میزان آزار و اذیت کاربران به‌خاطر دیدگاه‌های سیاسی و مذهبی‌شان کاهش یابد. شبکه‌های اجتماعی دیگری مثل اینستاگرام و تیک تاک نیز فاقد چنین فیلدهای هستند، اما کاربران می‌توانند آزادانه عقاید سیاسی و مذهبی خود را بیان کنند. 

متا این‌روزها در شرایط خوبی از نظر مالی قرار ندارد و ارزش سهام این شرکت با کاهش ۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۱۱.۱۲ دلار رسیده است. این شرکت همچین قصد دارد ۱۱ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کند تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند. حالا باید ببینیم وضعیت این شرکت در ماه‌های آینده چگونه خواهد بود.

نظر شما درباره تغییرات جدید فیس بوک‌ چیست؟

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید