شایعه: آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ اولترا از تاندربولت ۳ پشتیبانی خواهند کرد - تکفارس 
شایعه: آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ اولترا از تاندربولت ۳ پشتیبانی خواهند کرد - تکفارس 

شایعه: آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ اولترا از تاندربولت ۳ پشتیبانی خواهند کرد

افشین نوری
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - 13:57
آیفون ۱۴

اپل قرار است سری آیفون ۱۵ را سال آینده معرفی کند و گفته می‌شود ما برای اولین بار شاهد استفاده از درگاه USB-C روی گوشی‌های آیفون خواهیم بود. اپل همچنین قصد دارد سرعت انتقال داده در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ اولترا را به سطح تاندربولت ۳ برساند.‌ 

یک تحلیلگر مطرح به نام مینگ چی کو گفته است که اپل هرچند سال آینده در همه مدل‌های آیفون ۱۵ از درگاه USB-C استفاده خواهد کرد، اما سرعت انتقال داده در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا بیشتر از مدل‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس خواهد بود. ه گفته این تحلیلگر، مدل‌های غیرپرو آیفون ۱۵ از استاندارد USB 2.0 پشتیبانی خواهند کرد که سرعت آن در حد استاندارد لایتنینگ خواهد بود. 

در مقابل، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ اولترا از استاندارد USB 3.2 یا تاندربولت ۳ پشتیبانی خواهند کرد که سرعت انتقال داده بیشتری خواهد داشت. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، استاندارد USB 2.0 دارای سرعت انتقال ۶۰ مگابایت در ثانیه است در حالیکه USB 3.0 از سرعت ۶۰۰ مگابایت بر ثانیه و استاندارد USB 3.2 از سرعت ۲۵۰۰ مگابایت بر ثانیه و تاندربولت ۳ از سرعت ۵۰۰۰ مکابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. 

بنابراین اگر پیش‌بینی کو درست باشد سال آینده شاهد سرعت بیشتری برای انتقال اطلاعات در مدل‌های پرو و اولترا سری آیفون ۱۵ خواهیم بود که می‌تواند خبر خوبی برای علاقمندان آیفون باشد.  

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.