ایسوس منبع تغذیه ۸۵۰ واتی را برای کارت های رادئون RX 7900 XTX و RTX 4090 پیشنهاد می کند - تکفارس 
ایسوس منبع تغذیه ۸۵۰ واتی را برای کارت های رادئون RX 7900 XTX و RTX 4090 پیشنهاد می کند - تکفارس 

ایسوس منبع تغذیه ۸۵۰ واتی را برای کارت های رادئون RX 7900 XTX و RTX 4090 پیشنهاد می کند

مهدی حلوائی
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - 15:41
ایسوس RTX 4090

ایسوس امروز جدول منبع تغذیه‌ی پیشنهادی برای کارت‌های گرافیک سری ایدا لاولیس انویدیا و RDNA3 ای ام دی را به‌روزرسانی کرد و از آن‌جایی که فروش کارت‌های یادشده از مدتی پیش آغاز شده است، اطلاعات ثبت‌شده در خصوص منبع تغذیه‌ی مورد نیاز آن‌ها نیز دقیق می‌باشد.

انویدیا مدتی پیش تایید کرد که کارت گرافیک RTX 4090 به منبع تغذیه‌ی ۸۵۰ واتی نیاز دارد اما در طرف دیگر، ای ام دی اعلام کرد که یک منبع تغذیه‌ی ۸۰۰ واتی برای استفاده از کارت گرافیک پرچمدار جدید این شرکت کافی خواهد بود. با این وجود، منبع تغذیه وظیفه‌ی تقسیم انرژی بین سایر قطعات کامپیوتر را نیز بر عهده دارد که مهم‌ترین آن‌ها پردازنده‌ است.

منبع تغذیه پیشنهادی ایسوس

برای مثال، یک منبع تغذیه‌ی ۷۵۰ واتی برای سیستم مجهز به تراشه‌ی Core i5 اینتل و یا رایزن ۵ ای ام دی و همچنین کارت گرافیک RTX 4080 یا رادئون RX 7900 XT کفایت می‌کند اما سیستم‌های مجهز به کارت گرافیک RTX 4090 یا رادئون RX 7900 XTX باید از منبع تغذیه‌ی ۸۵۰ واتی استفاده کنند. با این وجود، ایسوس پیشنهاد می‌کند که سیستم‌های مجهز به تراشه‌های Core i7 /Core i9 اینتل و رایزن ۷/رایزن ۹ ای ام دی و کارت‌های گرافیک یادشده از منبع تغذیه‌ی ۱۰۰۰ واتی بهره ببرند.

منبع تغذیه پیشنهادی ایسوس

ایسوس همچنین منبع تغذیه‌ی ۱۲۰۰ واتی را برای سیستم‌هایی که از تراشه‌های سری HEDT اینتل یا تردریپر ای ام دی استفاده می‌کنند، پیشنهاد کرده است. در حال حاضر اطلاعاتی از سایر کارت‌های انویدیا و ایسوس در دسترس نیست و از این رو منبع تغذیه‌ی پیشنهادی برای آن‌ها اعلام نشده است.

منبع: VideoCardz

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید