ناسا از احتمال برخورد یک سنگ فضایی بزرگ با تلسکوپ جیمز وب خبر داد - تکفارس 
ناسا از احتمال برخورد یک سنگ فضایی بزرگ با تلسکوپ جیمز وب خبر داد - تکفارس 

ناسا از احتمال برخورد یک سنگ فضایی بزرگ با تلسکوپ جیمز وب خبر داد

افشین نوری
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - 10:28
تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا

ناسا چند ماه پیش توانست تلسکوپ فضایی جیمز وب را با موفقیت در مدار خودش مستقر کند و حالا این تلسکوپ پیشرفته می‌تواند بهترین تصاویر را از کیهان برای ما ارسال کند. اما ظاهرا این تلسکوپ با یک خطر جدی روبه‌رو شده است.  

ناسا گفته است که احتمال برخورد یک سیارک به این تلسکوپ وجود دارد و این سیارک هرچند سایز چندان بزرگی ندارد اما می‌تواند آسیب جدی به تلسکوپ بزند. البته ناسا آینه تلسکوپ جیمز وب را طوری ساخته است که در در برابر برخورد سنگ‌های کوچک آسمانی مقاوم است و تاکنون توانسته ۱۴ برخورد این‌چنینی را تحمل کند. 

اما حالا ناسا می‌گوید که احتمال برخورد یک سنگ آسمانی بزرگتر وجود دارد و این موضوع نگرانی‌های زیادی را برای مهندسان این شرکت فضایی ایجاد کرده است. ناسا امیدوار است تدلیری بیندیشد که از برخوردهای آینده این‌چنینی نیز جلوگیری کند. 

از آنجائیکه هزینه ساخت تلسکوپ جیمز وب چندین میلیارد ددلار شده است محافظت و نگهداری از آن در فضا اهمیت بسیار بالایی برای ناسا دارد. البته مهندسان ناسا امیدوار هستند که مدار حرکت این سنگ آسمانی طوری باشد که در راستای مسیر تلسکوپ نباشد و اگر چنین چیزی اتفاق نیفتد ناسا ممکن است فکر دیگری بکند.‌

در هر حال، همه ما منتظر کشف رازهای کیهان توسط تلسکوپ جیمز وب هستیم و انتظار می‌رود که ناسا از آن در برابر خطرات احتمالی محافظت کند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید