کوالکام تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را معرفی کرد - تکفارس 
کوالکام تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را معرفی کرد - تکفارس 

کوالکام تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را معرفی کرد

مهدی حلوائی
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - 09:35
اسنپدراگون 8 نسل 2

کوالکام سرانجام امروز از تراشه‌ی مورد انتظار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ رونمایی کرد. همان‌طور که از نام آن پیداست، این تراشه جانشین اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بوده و قرار است که علاوه بر مصرف انرژی کمتر، عملکرد بهتری را به‌ویژه در بخش‌های مربوط به هوش مصنوعی ارائه دهد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به پردازنده‌ی مرکزی Kyro مجهز شده که ترکیب هسته‌های آن شامل یک هسته‌ی Cortex-X3 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، چهار هسته‌ی قدرتمند با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز و سه هسته‌ی کم‌مصرف با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز می‌شود. کوالکام ادعا می‌کند که این تراشه نسبت به پرچمدار قبلی خود ۳۰ درصد سریع‌تر بوده و مصرف انرژی آن نیز ۴۰ درصد کمتر است.

اسنپدراگون 8 نسل 2

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ همچنین به جدیدترین تراشه‌ی گرافیکی آدرنو (Adreno) مجهز شده که ۲۵ درصد سریع‌تر و ۴۵ درصد کم‌مصرف‌تر از تراشه‌ی گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است. این تراشه‌ی گرافیکی همچنین فناوری رهگیری پرتو را به پرچمدار جدید کوالکام اضافه کرده است. اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از رم LPDDR5X با حداکثر سرعت ۴۲۰۰ مگاهرتز و حافظه‌ی داخلی UFS 4.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

کوالکام این تراشه را همانند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بر پایه‌ی فرآیند تولید ۴ نانومتری طراحی کرده است. پرچمدار جدید این شرکت از نمایشگرهای +QHD با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز و ۴K با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز پشتیبانی کرده و امکان استفاده از نمایشگرهای بیرونی ۴K با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز، عمق رنگ ۱۰ بیتی، +HDR10 و دالبی ویژن در گوشی‌های مجهز به آن نیز وجود دارد.

اسنپدراگون 8 نسل 2

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در بخش دوربین دارای پردازش‌گر سیگنال تصویر (ISP) سه‌گانه بوده که همزمان از سه دوربین ۳۶ مگاپیکسلی و یا یک دوربین حداکثر ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی بدون تاخیر شاتر و پشتیبانی از جدیدترین حسگرهای سونی DOL-HDR و سامسونگ HP3 از دیگر ویژگی‌های این تراشه است.

کوالکام ادعا می‌کند که عملکرد هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نسبت به قبل ۴.۳۵ برابر بهتر شده و حالا این تراشه توانایی انجام وظایف پیچیده‌تری مانند ترجمه‌ی یک زبان به چندین زبان دیگر به طور همزمان را دارد. پرچمدار جدید این شرکت همچنین اولین تراشه‌ی جهان است که از فناوری وای فای ۷ پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون 8 نسل 2

کوالکام در این تراشه از مودم X70 استفاده کرده که دارای تراشه‌ی هوش مصنوعی اختصاصی برای بهبود عملکرد ۵G است و به کاربران امکان استفاده‌ی همزمان از دو شبکه‌ی ۵G را می‌دهد. قرار است که شرکت‌هایی مانند ایسوس، موتورولا، اوپو و سامسونگ گوشی‌های مجهز به این تراشه را تا اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه کنند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید