گزارش: خودروهای هیبریدی مطمئن تر از خودروهای گازسوز هستند - تکفارس 
گزارش: خودروهای هیبریدی مطمئن تر از خودروهای گازسوز هستند - تکفارس 

گزارش: خودروهای هیبریدی مطمئن تر از خودروهای گازسوز هستند

مهدی حلوائی
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - 07:48
خودروهای هیبریدی

به‌نظر می‌رسد که خودروهای هیبریدی تنها به خاطر مصرف سوخت پایین خود ارزش بالایی ندارند چرا که بر اساس گزارش وب‌سایت Consumer Reports، این نوع از خودروها نسبت به خودروهای گازسوز مطمئن‌تر نیز می‌باشند.

در نظرسنجی سالانه‌ی وب‌سایت Consumer Reports، کاربران خودروهای هیبریدی را به عنوان مطمئن‌ترین نوع خودرو انتخاب کردند و همتای شاسی بلند آن‌ها نیز در رتبه‌ی سوم این نظرسنجی قرار گرفتند. پیک آپ فورد موریک، شاسی بلند لکسوس NX و سدان تویوتا کورولا با کسب نمره‌ی بالاتر از حد میانگین از سوی کاربران در بین بهترین خودروهای هیبریدی سال قرار گرفتند.

فاکتور قابل اطمینان بودن شامل حال تمام خودروهای برقی نمی‌شود چرا که در نظرسنجی یادشده مشخص شد که خودروهای پلاگین هیبریدی (PHEV) از این نظر در حد و اندازه‌های خودروهای هیبریدی نیستند. برای مثال، نسخه‌ی پلاگین هیبریدی خودروهای تویوتا پریوس پرایم و RAV4 پرایم نسبت به همتای هیبریدی خود از ایمنی کمتری برخوردارند.

تویوتا کورولا

همچنین خودروهای برقی نیز از نظر فاکتور قابل اطمینان بودن کماکان در رتبه‌ی پایین‌تری نسبت به خودروهای هیبریدی قرار می‌گیرند و در این بین تنها چند استثنا مانند خودروی Kia EV6 وجود دارد. برای مثال، خودروی فورد موستانگ Mach-E از مشکلات متعددی برخوردار بوده و کیفیت ساخت خودروهای تسلا نیز دارای مشکلات زیادی است. به‌طور کلی تنها ۴ خودروی برقی از ۱۱ مورد موجود در نظرسنجی یادشده موفق به کسب نمره اطمینان مناسبی شدند.

برتری خودروهای هیبریدی در این بخش تا حدودی قابل پیش‌بینی بود چرا که این نوع از خودروها علاوه بر مصرف سوخت کمتر از فناوری‌ مطمئن‌تر موتورهای درون سوز استفاده می‌کنند اما در طرف مقابل، خودروهای برقی در ابتدای مسیر قرار داشته و تا پیشرفت سیستم موتور برقی آن‌ها هنوز زمان زیادی باقی مانده است.

شرکت‌های خودروسازی برای قرارگرفتن در لیست قابل اعتمادترین خودروهای وب‌سایت Consumer Reports باید بخش امنیت خودروهای خود را افزایش دهند. این وب‌سایت به خودروهایی که از سیستم ترمز اضطراری خودکار و چند ویژگی امنیتی دیگر پشتیبانی نمی‌کنند، نمره‌ی منفی می‌دهد و همین موضوع در نهایت منجر به ساخت خودروهای مطمئن‌تر و جلوگیری از آسیب‌های جانی می‌شود.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید