اسپیس ایکس خود را برای آزمایش قدرتمندین راکت فضایی دنیا با ۱۴ موتور پیشرفته آماده می کند - تکفارس 
اسپیس ایکس خود را برای آزمایش قدرتمندین راکت فضایی دنیا با ۱۴ موتور پیشرفته آماده می کند - تکفارس 

اسپیس ایکس خود را برای آزمایش قدرتمندین راکت فضایی دنیا با ۱۴ موتور پیشرفته آماده می کند

افشین نوری
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - 13:22
پرتاب استارشیپ

شرکت اسپیس ایکس ظاهرا قصد دارد اولین شرکت فضایی در دنیا باشد که ۱۴ موتور راکت را به‌طور همزمان تست می‌کند. نسل بعدی راکت این شرکت به نام استارشیپ که قرار است به سیاره مریخ پرتاب شود هم‌اکنون در پایگاه Boca Chica تگزاس مستقر است و خود را برای تست بزرگ آماده می‌کند.‌ 

در رابط با مشخصات فنی راکت استارشیپ باید بگوییم‌ که این راکت مجهز به ۳۳ موتور Raptor 2 است که این موتورها قرار است نیروی پیشرانه‌ای معادل ۱۶ میلیون پوند ایجاد کنند.

در حال حاضر، Gwynne Shotwell رئیس عملیات اسپیس ایکس در پایگاه Boca تگزاس برای نظارت بر این آزمایش حضور دارد و این نشان می‌دهد که تست جدید استارشیپ تا چه حد برای بالاترین مدیر ارشد اسپیس ایکس بعد از ایلان ماسک اهمیت دارد. 

استارشیپ ۱۲۰ متر طول دارد که برای مقایسه، سیستم پرتاب در حال ساخت ناسا ۹۸ متر است. این راکت توانایی حمل پی در پی بیش از ۱۰۰ تن مواد را به مدار دارد و به عنوان چیزی که ماسک آن را مکانیزم انتقال برای سامانه خورشیدی می‌نامد عمل می‌کند.

اما هدف ماسک ساخت یک، دو، یا حتی ۱۰ راکت استارشیپ نیست، بلکه او تخمین زده که بشریت به بیش از ۱۰۰۰ سیستم پرتاب برای به وقوع پیوستن زندگی رو سیاره‌های دیگر مثل مریخ نیاز دارد و اسپیس ایکس هم کارخانه‌ای برای تولید انبوه آنها خواهد داشت.

استارشیپ اوایل امسال نیز تست‌هایی داشت که چندان موفق نبودند و ظاهرا سوپر بوستر آن به مشکل برخورد کرده بود. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم تست بعدی آن چقدر موفقیت آمیز خواهد بود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید