کارمندان متا مارک زاکربرگ را مسئول تمام مشکلات این شرکت می دانند - تکفارس 
کارمندان متا مارک زاکربرگ را مسئول تمام مشکلات این شرکت می دانند - تکفارس 

کارمندان متا مارک زاکربرگ را مسئول تمام مشکلات این شرکت می دانند

افشین نوری
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - 13:14
اینستاگرام

متا این‌روزها در شرایط سختی به سر می‌برد و حتی قرار است ۱۱ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کند. حالا کارکنان این شرکت بلندپروازی‌های مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت درباره پروژه متاورس را باعث و بانی این مشکلات می‌دهند. 

متا تاکنون سرمایه‌گذاری هنگفتی در بخش متاورس کرده است و بدون اینکه درآمدی در این بخش دادشته باشد همچنان قصد دارد به توسعه این فناوری ادامه دهد. در چنین شرایطی، متا با افزایش هزینه‌های بسیار زیادی مواجه‌شده است و همین موضوع تبعاتی زیادی را برای این شرکت به همراه داشته است. 

یکی از این تبعات، نارضایتی کارکنان متا از مدیران این شرکت به‌ویژه از زاکربرگ مدیرعامل این شرکت است. ان‌ها معتقدند که متاورس یک پروژه شکست‌خورده است و متا نباید سرمایه‌گذاری روی آن بکند. به نظر آن‌ها، رهبری غلط یک شرکت می‌تواند منجر به ورشکستگی آن شود.

اما مساله اینجاست که زاکربرگ نمی‌خواهد از تصمیمات خود کوتاه بیاید و همچنان معتقد است که متاورس آینده روشنی خواهد شد و می‌تواند سود سرشاری برای متا به ارمغان بیاورد. کارمندان این شرکت معتقدند که متا براساس نظرات شخصی زاکربرگ اداره می‌شود و هیچ کس در این شرکت نمی‌تواند نظرات او را تغییر دهد.  

متا حالا مجبور است که ۱۱ هزار نفر از نیروهای خودش را اخراج کند تا جبران هزینه‌های صرف شده در بخش متاوری را بکند. هنوز آینده این شرکت فناوری مشخص نیست و فقط گذشت زمان ثابت خواهد کرد که تصمیات زاکربرگ چقدر درست یا اشتباه بوده است. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید