قیمت هدست واقعیت افزوده اپل ۳۰۰۰ دلار خواهد بود - تکفارس 
قیمت هدست واقعیت افزوده اپل ۳۰۰۰ دلار خواهد بود - تکفارس 

قیمت هدست واقعیت افزوده اپل ۳۰۰۰ دلار خواهد بود

مهدی حلوائی
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - 12:29
هدست واقعیت ترکیبی اپل

گفته می‌شود که هدست واقعیت افزوده اپل دارای سخت‌افزار شگفت‌انگیزی و تولید انبوه آن از ماه مارچ ۲۰۲۳ آغاز می‌شود اما بر اساس گزارش مارک گورمن (Mark Gurman)، تحلیل‌گر مشهور، استفاده‌ی این هدست از جدیدترین حسگرها و تراشه‌ها باعث شده تا اپل برچسب قیمت ۳۰۰۰ دلاری را روی آن بزند.

مطالب مرتبط:

یکی دیگر از دلایلی که اپل قصد دارد تا هدست واقعیت افزوده‌ی خود را با چنین قیمت بالایی به بازار عرضه کند، تولید محدود آن است. گفته می‌شود که پگاترون (Pegatron) تنها شرکت مونتاژکننده‌ی این هدست بوده و اپل سالانه ۰.۷ تا ۰.۸ میلیون عدد از آن را به بازار عرضه خواهد شد. این عدد در مقایسه با موجودی سایر محصولات اپل، که درآمد اصلی این شرکت را تشکیل می‌دهند، به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

هدست واقعیت افزوده اپل

از آن‌جایی که هدست واقعیت افزوده‌ی اپل تنها گروه خاصی از کاربران را به عنوان بازار هدف خود قرار داده و موجودی آن نیز محدود است، اپل سعی دارد تا با افزایش قیمت آن برای خود و پگاترون سوددهی ایجاد کند تا درآینده نیز شاهد همکاری این دو شرکت در عرضه‌ی محصولات مشابه دیگر باشیم.

مارک گورمن مدتی پیش اعلام کرده بود که هدست واقعیت افزوده‌ی اپل دارای ۱۶ گیگابایت رم بوده و از تراشه‌ی M2 بهره می‌برد. با این وجود هنوز مشخص نیست که عملکرد این تراشه همانند نسخه‌های استفاده‌شده در مک بوک پرو و مک بوک ایر باشد چرا که نسخه‌ی جدید آیپد پرو نیز از همین تراشه استفاده کرده اما عملکرد آن در مقایسه با محصولات یادشده ضعیف‌تر است.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید