فاش شد: اپل برای رقابت با متا به دنبال توسعه متاورس اختصاصی خودش است - تکفارس 
فاش شد: اپل برای رقابت با متا به دنبال توسعه متاورس اختصاصی خودش است - تکفارس 

فاش شد: اپل برای رقابت با متا به دنبال توسعه متاورس اختصاصی خودش است

افشین نوری
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - 09:27
متاورس

اپل امسال دستگاه‌های مختلفی از جمله سری آیفون ۱۴ و اپل واچ سری ۸ و همچنین یک اپل تی‌وی جدید معرفی کرد، اما ظاهرا این شرکت به‌دنبال توسعه متاورس اختصاصی خودش از سال آینده است. 

اپل بهار سال آینده احتمالا اولین هدست واقعیت ترکیبی خودش را معرفی خواهد کرد که به نظر می‌رسد با معرفی آن، از پروژه متاورس خوذش نیز رونمایی خواهد کرد و برنامه‌های خود را برای ارائه این فناوری در آینده نزدیک تشریخ خواهد کرد. 

اپل ظاهرا انتظار دارد که هدست‌ واقعیت ترکیبی این شرکت مثل اولین باری که گوشی آیفون را معرفی کرد تبدیل به یک نقطه عطف در تاریخ این شرکت بشود. امروز یک تحلیلگر مطرح به نام مارک گورمان گفته است که کوپرتینویی‌ها از همین حالا شروع به توسعه یک «دنیای واقعیت ترکیبی سه‌بعدی» کرده‌اند و مهندسان زیادی در حال کار روی آن هستند.‌ 

اطلاعات به دست امده توسط این تحلیلگر نشان می‌دهند که اپل قصد دارد برای رقابت با متا، متاورس اختصاصی خود را توسعه دهد و سعی خواهد کرد تا از تمام تجربیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود در این بخش بهره بگیرد. 

لازم به ذکر ات که شرکت‌های دیگری مثل گوگل نیز در حال پیوستن به دنیای واقعیت مجازی هستند و این شرکت نیز قصد دارد هدست‌هایی در این زمینه طراحی و ارائه کند. در هر حال به نظر می‌رسد که آینده فناوری متعلق به متاورس است و باید ببینیم که رقابت شرکت‌های مختلف در این حوزه چگونه خواهد بود.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید