بازگشت فضاپیمای X-37B به زمین پس از دو سال - تکفارس 
بازگشت فضاپیمای X-37B به زمین پس از دو سال - تکفارس 

بازگشت فضاپیمای X-37B به زمین پس از دو سال

مهدی حلوائی
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - 08:15
فصاپیمای X-37B

فضاپیمای X-37B نیروی فضایی آمریکا پس از گذشت دو سال و نیم (۹۰۸ روز) در تاریخ ۱۲ نوامبر در پایگاه فضایی کندی واقع در فلوریدا فرود آمد. این ششمین پرواز موفق فضایپیمای مرموز X-37B به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط:

هرچند که هدف ماموریت‌های فضاپیمای X-37B کاملاً محرمانه است اما نیروی فضایی آمریکا اعلام کرد که این فضاپیما در جدیدترین ماموریت خود، ماهواره‌ی FalconSet-8 را در مدار قرار داده است. این ماهواره توسط آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده در ماه اکتبر ۲۰۲۱ طراحی شده و شامل پنج محموله‌ی آزمایشی می‌شود. FalconSet-8 همچنین ماژول آنتن فرکانس رادیویی فوتوولتائیک، که هدف آن تبدیل اشعه‌های خورشیدی به انرژی مایکروویو و انتقال آن به زمین است، را برای آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی حمل می‌کرد.

فضاپیمای X-37B، که شباهت زیادی به شاتل فضایی ناسا دارد، اولین بار در سال ۲۰۱۰ به فضا پرتاب شد و از آن زمان تا به حال اطلاعات زیادی از اهداف اصلی آن منتشر نشده است. این فضاپیما در سال ۲۰۱۹ پس از ۷۸۰ روز به زمین بازگشته بود. با این وجود، آخرین ماموریت X-37B شامل بررسی تاثیر تابش‌های فضایی بر دانه‌ی گیاهان و همچنین متریال‌های مختلف شده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید