شرکت Orange اولین شبکه ۵G آفریقا را راه‌اندازی کرد - تکفارس 
شرکت Orange اولین شبکه ۵G آفریقا را راه‌اندازی کرد - تکفارس 

شرکت Orange اولین شبکه ۵G آفریقا را راه‌اندازی کرد

افشین نوری
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - 11:46
شرکت Orange اولین شبکه ۵G آفریقا را راه‌اندازی کرد - تکفارس 

شرکت مخابراتی Orange اولین شبکه ۵G خود را در Botswana راه‌اندازی کرد. این شبکه حدود ۳۰ درصد از جمعیت این کشور را پوشش خواهد داد و اکثرا شامل ساکنین مناطق Gaborone و Francistown این کشور می‌شود.

شرکت Orange گفته است که همه تلاش خود راخواهد کرد تا این شبکه به مناطق بیشتری گسترش دهد و این موضوع برای کشورهای آفریقا بسیار مهم است تا آن‌ها نیز بتوانند همانند کشورهای اروپایی و آسیایی از مزایای این شبکه بهره ببرد.

به گفته شرکت Orange، هزینه توسعه شبکه ۵G در آفریقا بسیار کم است و از طرفی قیمت گوشی‌های ۵G نیز در این قاره بسیار پایین است و بنابراین کاربران می‌توانند با راحتی بیشتری به این شبکه دسترسی داشته باشند. اما مساله‌ای که وجود دارد این است که تعداد کاربران شبکه ۵G در آفریقا  در مقایسه با سایر مناطق بسیار کمتر است و لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی های لازم انجام شود.‌

یکی از دلایلی که شرکت‌های مخابراتی تمایلی به راه‌اندازی شبکه ۵G در آفریقا ندارند این است که میزان به کارگیری آن در این منطقه بسیار پایین است و بنابراین درآمدهای ناشی از آن برای شرکت مخابراتی بسیار ناچیز است.

شرکت Orange در حال حاضر در بیش از ۱۸ کشورهای آفریقایی و خاورمیانه‌ای خدمات ارائه می‌کند و کاربران این مناطق حدود ۶۰ درصد از کل مشتریان شرکت را تشکیل می دهند. این شرکت دارای درآمد بالغ بر ۶.۴ میلیارد یورواست و تعداد کاربران ۴G آن در مناطق مذکور حدود ۴۴ میلیون نفر است.

مدیر خاورمیانه و آفریقایی Orange گفته است که این شرکت قصد دارد شبکه های ۵G خود را تا سال ۲۰۲۳ در شش کشور دیگر توسعه دهد و این کار ابتدا از کشور اردن شروع خواهد شد. به گفته این مدیر ، هم اکنون مذاکراتی با دولت‌های این کشورها در حال انجام است و هنوز به توافق نهایی نرسیده‌اند. 

نیجریه یکی از کشورهای آفریقایی است که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در زمینه توسعه شبکه‌های ۵G داشته است و توانسته قدم‌های خوبی در این زمینه بردارد. این کشور تا سال ۲۰۱۴ حتی شبکه ۴G نیز نداشت اما حالا تبدیل به یکی از پیشتازان شبکه ۵G در قاره آفریقا شده است.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید