مایکروسافت سرانجام تائید کرد ویندوز ۱۱ باعث کندی بازی ها می شود - تکفارس 
مایکروسافت سرانجام تائید کرد ویندوز ۱۱ باعث کندی بازی ها می شود - تکفارس 

مایکروسافت سرانجام تائید کرد ویندوز ۱۱ باعث کندی بازی ها می شود

افشین نوری
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - 19:19
ویندوز ۱۱

مایکروسافت تایید کرده است که ٰ۲۲H2 نسخه ویندوز ۱۱ باعث کاهش عملکرد گیمینگ کامپیوترها می‌شود. اخیرا بسیاری از کاربران درباره مشکلات گیمینگ نسخه جدید ویندوز ۱۱ هنگام اجرای بازی‌ها شکایت کرده‌اند آنها در ابتدا فکر می‌کردند که مشکل از کارت های گرافیکی انویدیاست و تلاش کردند با تغییر کارت‌های خود مشکل را حل کنند اما بعدا متوجه است که مشکل از نسخه ۲۲H2 ویندوز ۱۱ است.

 حالا خود مایکروسافت گفته است که آنها به طور ناخواسته عملکرد دیباگینگ کارت گرافیکی را در نسخه جدید ویندوز ۱۱ فعال کرده‌اند و همین موضوع باعث شده تا برخی بازی‌ها تحت تاثیر آن قرار بگیریند. در حالیکه بازی‌های کامپیوتری نیز نبایستی قابلیت دیباگینگ را در نسخه ۲۲H2 ویندوز ۱۱ فعال می‌کردند، اما متاسفانه شاهد هستیم که این قابلیت در اکثر این بازی‌ها فعال شده و ما نمی‌دانیم که چه تعداد از بازی‌های موجود در بازار با این مشکل مواجه هستند.

مایکروسافت به‌روز رسانی خودکار دستگاه‌های مشکل‌دار را متوقف کرده است  و به دنبال راهکاری برای حل مشکل مذکور است. کاربران نیز مجبور هستند که بازی های خود را به جای نصب نسخه جدید ویندوز ۱۱ آپدیت کنند و با استفاده از گزینه “roll back” سیستم‌عامل خود را به نسخه قبلی ویندوز ۱۱ بازگردانند.

 لازم به ذکر است که گیمرها قبلا نیز با عملکرد ضعیف گیمینگ ویندوز ۱۱ در کامپیوترهای مجهز به تراشه‌های ای ام دی مواجه شده بودند و هنوز این مشکل حل نشده است. در هر حال به نظر می‌رسد که ویندوز ۱۱ مشکل اساسی در زمینه گیمینگ دارد و مایکروسافت باید راهکاری برای آن پیدا کند.

 در حالی که حدود یک سال از عرضه ویندوز ۱۱ می‌گذرد هنوز تعداد بسیار زیادی از کاربران نتوانستند این نرم افزار را روی سیستم‌های خود نصب کنند. این سیستم عامل نیاز به سخت‌افزارهای خاصی دارد و طبق گزارش موسسه Statcounter که در ماه اکتبر منتشر شده است فقط ۱۵.۴۴ درصد کامپیوترها در سراسر جهان توانسته‌اند ویندوز ۱۱ را روی کامپیوترهای خود نصب کنند، این در حالی است که حدود ۷۱.۲۹ درصد از کاربران از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند و ویندوز ۷ با ۹.۶۱ درصد در جایگاه سوم قرار دارد.

 ویندوز ۸.۱ با ۲.۴۵ درصد، ویندوز ۸ با  0.69 درصد و ویندوز XP با ۰.۳۹ درصد به‌ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. لازم به گفتن است که حدود ۷۵ درصد از کل بازار سیستم‌عامل‌های کامپیوتری متعلق به ویندوز است و بعد از آن macOS با ۱۵.۷ درصد و لینوکس با ۲.۶ درصد درصد جای گرفته‌اند. 

در بین همه سیستم‌عامل‌ها، اندروید با در اختیار داشتن سهم ۴۲.۳۷ درصد در جایگاه نخست قرار دارد و بعد از آن ویندوز با ۳۰.۱۱ درصد، iOS با ۱۷.۶ درصد، macOS با ۶.۲۴ درصد و لینوکس با ۱.۰۴ درصد در رده های بعدی قرار گرفته‌اند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.