ماموریت آرتمیس ۱ ناسا بار دیگر به تعویق افتاد - تکفارس 
ماموریت آرتمیس ۱ ناسا بار دیگر به تعویق افتاد - تکفارس 

ماموریت آرتمیس ۱ ناسا بار دیگر به تعویق افتاد

مهدی حلوائی
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - 11:59
آرتمیس 1

پرتاب راکت نسل بعدی و غول‌آسای “سامانه‌‌ی پرتاب فضایی” بار دیگر به دلیل شرایط جوی نامساعد به تعویق افتاد. ناسا امروز اعلام کرد که پرتاب این راکت به تاریخ ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) موکول شده است.

مطالب مرتبط:

پرتاب راکت سامانه‌ی پرتاب فضایی در ابتدا برای تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) در نظر گرفته شده بود اما با نزدیک‌شدن طوفان نیکول به ساحل فلوریدا، ناسا تصمیم گرفت تا این پرتاب را در تاریخ دیگری انجام دهد. قرار است که پرتاب بعدی این راکت دو روز بعد از تاریخ قبلی انجام شود اما در صورت بروز هر گونه مشکل، پرتاب آن به تاریخ ۱۹ نوامبر موکول خواهد شد.

هدف از پرتاب راکت یادشده در ماموریت آرتمیس ۱ (Artemis I)، ارسال فضاپیمای بدون سرنشین اوریون (Orion) به اطراف ماه و آزمایش سیستم‌هایی است که در ماموریت‌های یعدی به آن نیاز خواهد بود. این دومین باری است که طوفان باعث لغو ماموریت آرتمیس ۱ می‌شود چرا که طوفان این (Ian) نیز در ماه سپتامبر، شرایط مشابهی را برای این ماموریت رقم زده بود.

خوشبختانه راکت سامانه‌ی پرتاب فضایی در برابر باران شدید و باد (تا سرعت ۸۵ مایل بر ساعت) مقاوم بوده و از این رو ناسا نیازی به بازگرداندن آن به ساختمان مونتاژ (VAB) نخواهد داشت. طوفان نیکول در حال حاضر با سرعت ۷۰ مایل بر ساعت به سمت فلوریدا در حال حرکت بوده و پیش‌بینی می‌شود که تا رسیدن به این ایالت به گردباد تبدیل شود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.