ویندوز۹ با امکانات و میزکار جدید و منوهای متفاوت تر از قبل: - تکفارس 
ویندوز۹ با امکانات و میزکار جدید و منوهای متفاوت تر از قبل: - تکفارس 

ویندوز۹ با امکانات و میزکار جدید و منوهای متفاوت تر از قبل:

عرفان رحیمی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - 18:18
ویندوز۹ با امکانات و میزکار جدید و منوهای متفاوت تر از قبل: - تکفارس 

 

 

از شمایل و ظاهر و همچنین ویژگیهای ویندوز ۹ می توان دریافت که ماکروسافت تا چه میزان در این نسخه از ویندوز خود به سمت کاربران دسکتاپ گرویده .

اگر دقت کرده باشید ویندوز ۸ که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شد با رویکردی بود که بیشتر بنا به نظر خود مایکروسافت برای کاربران دیوایس ها و گجت های لمسی طراحی و پیاده سازی شده بود به گونه ای که کاربران دسکتاپ با کار کردن با ویندوز ۸ آنجور که باید و شاید راضی و راحت نبودند و ترجیح می دادند که به همان ویندوز ۷ راضی شوند و از همان نسخه قبلی استفاده کنند.

اما پس از تصمیم که این شرکت گرفت بنا شد که در نسخه جدید یعنی ویندوز ۹ بیشتر به سمت کاربران دسکتاپ رو آورند.

 

logo-concept-windows-9

 

البته با حفظ منوهای قبلی برای استفاده از دستگاههای لمسی امکان استفاده و راحتی بیشتری را  برای کاربران دسکتاپ فرآهم کرده است. ظاهر را کلاسیکتر کرده و گویی می خواسته هر دو نوع کاربر را راضی نگه دارد.

منوهای جدید در این نسخه از ویندوز که به صورتی استثنایی طراحی شده حالت پاپ آپ دارد و به صورت منوی بازشونده در نظر گرفته شده است.

به هنگام استارت منو و شروع راه اندازی منوهایی از قبیل موزیک و اپلیکیشن ها را مشاهده می کنید همچنین فروشگاه خرید نرم افزار های مورد نیاز هم در منوی اصلی قرار داده شده است و کاربران هم به صورت فول اسکرین می توانند منو ها را دیده و انتخاب کنند.

یکی دیگر از ویژگی های مهم ویندوز ۹ قرار دادن آیکون SEARCH   و امکان جست و جوی تمامی نرم افزار ها و فایل های موجود در سیستم شما را می دهد.

ویژگی دیگری  که می توان برای ویندوز ۹ در نظر گرفت این است که به کاربران این امکان را می دهد که توسط یک دسکتاپ مجازی بین پوسته ها و اپلیکیشن ها رفت و آمد کنند و محیط را برای استفاده هر چه بهتر از اپلیکیشن ها فرآهم کند.

اما در سمت راست نوار وظیفه همچنان اعلان ها و اخطار ها را نمایان می کند و به صورت یک منوی پاپ آپ اعلان های store app را نشان می دهد و امکان انتخاب را برای کاربران به خوبی فرآهم می آورد.

اما در انتها باید گفت تمام این ویژگی ها به صورت نسخه بتا یا آزمایشی ارائه شده و امید است با فید بک گرفتن از کاربران در نسخه نهایی تمام مشکلات و نارضایتی های ویندوز ۸ را از میان ببرد و اعتماد کاربران دیرینه مایکروسافت را دوباره کسب کند و علاوه بر کاربران دیوایس های غیر دسکتاپ کاربران دسکتاپ هم بهتوانند به خوبی از ویندوز منتشر شده استفاده کنند.

 

 

images

 

 

images (1)

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید