متا علاوه بر ۱۱,۰۰۰ نفر می خواهد تعداد بیشتری از کارکنان خود را اخراج کند - تکفارس 
متا علاوه بر ۱۱,۰۰۰ نفر می خواهد تعداد بیشتری از کارکنان خود را اخراج کند - تکفارس 

متا علاوه بر ۱۱,۰۰۰ نفر می خواهد تعداد بیشتری از کارکنان خود را اخراج کند

افشین نوری
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - 19:19
مارک زاکربرگ متا

مارک زاکربرگ در جدیدترین اظهارنظر خود درباره تعدیل نیرو در این شرکت گفته است که از بابت تعدیل ۱۳ درصد از کارکنان این شرکت بسیار ناراحت است. اما تحلیلگران معتقدند که نیروهای بیشتری قرار است به غیر از آن ۱۳ درصد اخراج شوند‌. 

متا برای کاهش هزینه‌های خود مجبور شده که بخشی از نیروهای خود را تعدیل کند اما واقعیت ماجرا این است که این شرکت در سه ماهه اخیر ضرر و زیان زیادی متحمل شده و باید به‌نحوی آن را جبران کند. زاکربرگ گفته که لحظات سختی را پشت‌سر می‌گذارند و امیدوار است که این شرایط هرچه زودتر پایان پذیرد. 

او گفته است:

ما نه‌تنها با کسانی که قرار است تعدیل بشوند خداحافظی کنیم بلکه نگرانی افرادی که قرار است در این شرکت بمانند و نسبت به آینده تردید دارند درک می‌کنیم. می‌خواهم بدانید که گرفتن چنین تصمیمی برایمان بسیار سخت بود اما برای داشتن آینده قوی‌تر مجبور به این کار هستیم. من معتقدم که توانایی‌های متا به‌عنوان یک شرکت فناوری نادیده گرفته شده است در حالیکه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از خدمات و سرویس‌های ما استفاده می‌کنند. 

متا علیرغم اینکه سرمایه‌گذاری عظیمی روی متاورس کرده است اما تاکنون به درآمد ملموسی از این بخش دست نیافته است. با این حال، زاکربرگ معتقد است که آینده فناوری متعلق به متاورس است و در سال‌های آینده شاهد رشد و شکوفایی آن خواهیم بود‌ 

متا نه‌تنها استخدام نیروی جدید را متوقف کرده است بلکه قرار است بخشی از نیروهای خود را اخراج کند. ارزش سهام این شرکت بعد از انتشار گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۲۲ حدود ۲۵ درصد سقوط کرد و حالا تحلیلگران معتقدند که متا مجبور خواهد بود که نیروهای بیشتری را تعدیل بکند. 

منبع: Appleinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید