ایلان ماسک ۳.۹ میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا را به فروش رساند - تکفارس 
ایلان ماسک ۳.۹ میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا را به فروش رساند - تکفارس 

ایلان ماسک ۳.۹ میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا را به فروش رساند

مهدی حلوائی
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - 13:07
ایلان ماسک

بر اساس اسناد ثبت‌شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، ایلان ماسک ۳.۴ میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا را به فروش رسانده است و حالا در مجموع ۲۰ میلیارد دلار از سهام این شرکت خودروسازی فروخته شده است. فروش سهام این شرکت برای تامین سرمایه‌ی مورد نیاز برای خرید توییتر با مبلغ ۴۴ میلیارد دلار انجام شده است.

مطالب مرتبط:

ماسک در ماه‌های آپریل و آگوست سال جاری میلادی به‌ترتیب ۸.۴ و ۶.۹ میلیارد دلار از سهام تسلا را به فروش رساند و پس از هر بار در توییتر اعلام کرد که دیگر قصد فروش سهام این شرکت را ندارد. در حال حاضر شرکت توییتر با مشکلات اقتصادی روبه‌رو شده و برخی از شرکت‌های تبلیغاتی بزرگ به دلیل تغییر مدیریت این شرکت، سرمایه‌گذاری در آن را متوقف کرده‌اند.

سارا پرسونت (Sarah Pesonette)، یکی از مدیران ارشد بخش تبلیغات توییتر، تنها یک روز پس از تصاحب این شرکت توسط ایلان ماسک از سمت خود استعفا داد و ملاقات شخصی ماسک با برخی شرکت‌های تبلیغاتی نیز نتیجه‌ای را برای این شرکت به همراه نداشت. این در حالی است که درآمد اصلی توییتر از بخش تبلیغات بوده و در حال حاضر این شرکت سوددهی ندارد.

ماسک همچنین باید سالانه ۱ میلیارد دلار را بابت مبالغی که از شرکت‌ها و اشخاص دیگر برای خرید توییتر قرض کرده بود به آن‌ها برگرداند و گفته می‌شود که در حال حاضر تنها راه برای انجام این کار، فروش سهام شرکت تسلا می‌باشد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید