سامسونگ رکورد سرعت شبکه mmWave 5G را شکست - تکفارس 
سامسونگ رکورد سرعت شبکه mmWave 5G را شکست - تکفارس 

سامسونگ رکورد سرعت شبکه mmWave 5G را شکست

افشین نوری
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 09:10
اینترنت نسل پنجم - 5G

سامسونگ اعلام کرد که رکورد سرعت mmWave 5G را شکسته است و به سرعت ۱.۷۵ گیگابیت بر ثانیه در فاصله ۱۰ کیلومتر دست یافته است. 

سامسونگ با همکاری شرکت استرالیایی NBN توانسته از نسل دوم مودم ۵G خود در کنار تجهیزات شخص‌ثالث ۵G mmWave به نام CPE استفاده کند و به سرعت بسیار بالای ۱.۷۵ گیگابیت بر ثانیه  دست یابد. ‌

حداکثر سرعت دانلود در این تست ۲.۷۵ گیگابیت بر ثانیه و میانگین سرعت آپلود ۶۱.۵ مگابیت بر ثانیه بود. سامسونگ گفته است که این فناوری قابل استفاده در اپراتورهای شبکه مختلف است و آن در کشورهای ژاپن، کره جنوبی و آمریکا تست کرده است و به نتایج خوبی در این مناطق دست یافته است. 

مزیت فناوری جدید mmWave 5G سامسونگ این است که به اپراتورهای مختلف اجازه جمع‌آوری باندهای مختلف این شبکه را می‌دهد که همین موضوع باعث افزایش سرعت دانلود و آپلود می‌شود. به‌گفته سامسونگ، این شرکت در فناور جدید خود از هشت اپراتور استفاده کرده است که به معنای استفاده از ۸۰۰ مگاهرتز طیف موج ۵G است. 

قرار است برای توسعه این شبکه بودجه‌ای معادل ۷۵۰ میلیون دلار استرالیا توسط شرکت NBN تامین شود و از طریق آن شبکه mmWave 5G استرالیا بهبود یابد. سامسونگ معتقد است که این فناوری برای مراکز پرجمعیت و همچنین مناطق دورافتاده بسیار کاربردی است. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم شبکه mmWave 5G تا حد خواهد توانست در بین کاربران سراسر دنیا نفوذ پیدا کند. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید