مشخصات اولین تراشه مبتنی بر فناوری Nuvia کوالکام فاش شد - تکفارس 
مشخصات اولین تراشه مبتنی بر فناوری Nuvia کوالکام فاش شد - تکفارس 

مشخصات اولین تراشه مبتنی بر فناوری Nuvia کوالکام فاش شد

افشین نوری
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - 20:37
کوالکام

شرکت کوالکام می‌خواهد اولین تراشه‌ مبتنی بر فناوری Nuvia را در سال ۲۰۲۴ معرفی کند و حالا اطلاعات تازه‌ای درباره این تراشه مرموز فاش شده است.

طبق اطلاعات امروز، تراشه مذکور با فناوری Nuvia Phoenix دارای اسم رمز Hamoa است که مجهز به ۱۲ هسته پردازشی خواهد بود. در واقع این تراشه مثل پردازنده سری M اپل در دستگاه‌های مختلفی از جمله نوت‌بوک قابل استفاده خواهد بود. کوالکام تجربه ساخت تراشه برای نوت‌بوک‌ها را دارد که می‌توان به اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ اشاره کرد. 

ظاهرا تراشه Hamoa از نظر حافظه و کش شبیه به پردازنده M1 اپل خواهد بود و یک واحد گرافیکی اختصاصی خواهد داشت. این تراشه همچنین قابلیت اتصال به کار‌های گرافیکی اکسترنال از طریق رابط تاندربولت خواهد داشت و شاید از این جهت با تراشه M1 تفاوت داشته باشد. 

این تراشه دارای ۱۲ هسته پردازشی خواهد بود که هشت تای آن عملکردی و چهار تای آن کم‌مصرف خواهد بود. طبق اطلاعات امروز، عملکرد نمونه‌های اولیه این تراشه در حد قابل قبول است و می‌تواند رقیب خوبی برای برخی تراشه سری M اپل باشد. 

ما هنوز اطلاعاتی درباره فناوری ساخت این تراشه در اختیار نداریم و باید منتظر بمانیم و ببینیم در روزهای آینده چه اطلاعات دیگری دربتچاره آن منتشر می‌شود.‌

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید