ناسا اعلام کرد ماموریت Artemis I برای سفر به ماه هفته آینده انجام می شود - تکفارس 
ناسا اعلام کرد ماموریت Artemis I برای سفر به ماه هفته آینده انجام می شود - تکفارس 

ناسا اعلام کرد ماموریت Artemis I برای سفر به ماه هفته آینده انجام می شود

افشین نوری
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - 07:40
ناسا آرتمیس 1

راکت SLS ناسا قرار است به‌زودی فضاپیمای Orion را در قالب ماموریت Artemis I به فضا پرتاب کند و حالا این راکت دوباره برای انجام ماموریت خود آماده شده است. 

راکت SLS قرار بود ماه گذشته این ماموریت را انجام دهد اما به خاطر وقوع طوفان ایان در فلوریدا نتوانست به محل پرتاب خود منتقل شود. 

ماموریت Artemis I یک ماوریت بدون سرنشین است که قرار است سفر به کره ماه را شبیه‌سازی کند. این ماموریت قرار بود بعد از ماه‌ها تاخیر، چند هفته پیش انجام شود که این کار به دلیل وضعیت آب و هوا صورت نگرفت. حالا راکت SLS دوباره به لانچ‌پد ۳۹B بازگشته است تا خود را برای پرتاب در روز ۱۴ نوامبر آماده کند‌.

تا آن‌موقع، تیم مهندسی ناسا سعی خواهد کرد تا وضعیت SLS را دوباره چک کنند تا مشکلی در حین پرتاب آن پیش نیاید‌.‌ورتاب این راکت در دفعات قبلی با مشکلاتی مواجه شده بود که یکی از آن‌ها نشت سوخت هیدروژن مایع از مخزن آن بود که باعث شد ناسا به‌کلی آن را تعمیر کند‌.

حالا ناسا با انجام این تعمیرات امیدوار است که ماموریت Artemis I را برای سفر به ماه با موفقیت انجام دهد و اگر این اتفاق بیفتد قرار است ماموریت‌های بعدی به‌همراه سرنشین انجام شود تا درنهایت شاهد دومین بار در تاربخ شاهد سفر انسان به ماه باشیم.

منبع: DigitalTrenda

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید