اوکراین دسترسی به ۱۳۰۰ ترمینال استارلینک را از دست داد - تکفارس 
اوکراین دسترسی به ۱۳۰۰ ترمینال استارلینک را از دست داد - تکفارس 

اوکراین دسترسی به ۱۳۰۰ ترمینال استارلینک را از دست داد

مهدی حلوائی
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - 10:03
ایلان ماسک

بر اساس گزارش خبرگزاری CNN، ارتش اوکراین در تاریخ ۲۴ اکتبر پس از قطعی ۱،۳۰۰ ترمینال استارلینک به دلیل کمبود سرمایه، دسترسی خود به اینترنت را از دست داد. این قطعی در حالی رخ داد که ایلان ماسک مدتی پیش اعلام کرده بود تمامی هزینه‌های اینترنت ماهواره‌ای اوکراین را بر عهده خواهد گرفت.

اسپیس ایکس در ماه سپتامبر نامه‌ای را به پنتاگون ارسال و از این سازمان درخواست کرد تا هزینه‌های اینترنت استارلینک در اوکراین را پرداخت کند اما اعتراض‌های شدید به این موضوع باعث شد تا ایلان ماسک در تاریخ ۱۵ اکتبر از برنامه‌ی خود برای درخواست کمک از دولت آمریکا در خصوص موضوع یادشده عقب‌نشینی کند.

بر اساس گزارش CNN، قطعی ماه گذشته‌ی اینترنت مشکلات بزرگی را برای ارتش اوکراین ایجاد کرد و این کشور مجبور شد تا در ماه مارچ تعداد ۱،۳۰۰ ترمینال را از یک شرکت انگلیسی خریداری کند. گفته می‌شود که اسپیس ایکس ماهانه‌ مبلغ ۳.۲۵ میلیون یورو را از اوکراین دریافت می‌کند و همین موضوع باعث شده تا اوکراین از وزارت دفاع بریتانیا درخواست کمک مالی کند.

در حال حاضر وزارت دفاع بریتانیا از ترمینال‌هایی پشتیبانی می‌کند که از نظر تاکتیکی به ارتش اوکراین برای مقابله با حمله‌ی نظامی روسیه کمک می‌کنند. با این وجود، در صورتی که پنتاگون و اسپیس ایکس بر سر پرداخت هزینه‌های ترمینال‌های استارلینک در اوکراین به توافق برسند، احتمالاً وزارت دفاع آمریکا کنترل بیشتری بر این سرویس اینترنت ماهواره‌ای خواهد داشت.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید