سامسونگ Odyssey Neo G9 از درگاه DisplayPort 2.1 پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 
سامسونگ Odyssey Neo G9 از درگاه DisplayPort 2.1 پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 

سامسونگ Odyssey Neo G9 از درگاه DisplayPort 2.1 پشتیبانی خواهد کرد

مهدی حلوائی
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - 11:49
سامسونگ Odyssey Neo G9

ای ام دی روز گذشته در جریان رونمایی از معماری گرافیکی RDNA 3، که از آن در کارت‌های گرافیک رادئون RX 7900 و رادئون RX 7900 XTX استفاده خواهد شد، اعلام کرد که سامسونگ Odyssey Neo G9 اولین مانیتوری خواهد بود که از درگاه DisplayPort 2.1 پشتیبانی می‌کند.

مطالب مرتبط:

درگاه DisplayPorts 2.1 وضوح ۴K در ۴۸۰ هرتز و ۸K در ۱۶۵ هرتز را ارائه می‌دهد و در حال حاضر هیچ یک از مانیتورهای موجود در بازار از آن پشتیبانی نمی‌کنند. با این وجود، شرکت‌های ایسوس، ایسر، دل، ال جی و سامسونگ قصد دارند تا اولین مانیتورهای مجهز به این درگاه را در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه کنند. حالا با توجه به رویداد روز گذشته‌ی ای ام دی، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ Odyssey Neo G9 اولین مانیتور جهان خواهد بود که از وضوح ۸K به‌صورت بومی پشتیبانی خواهد کرد.

DisplayPort 2.1

مانیتور نسل فعلی Odyssey G9 دارای سایز پنل ۴۹ اینچ، وضوح ۵۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۳۲:۹ است. انتظار می‌رود که جانشین این محصول علی‌رغم استفاده از پنل مشابه با نسبت ابعاد یکسان از وضوح ۸۱۹۲ در ۲۳۰۴ پیکسل پشتیبانی کرده و نرخ تراکم پیکسلی آن نیز از ۱۰۹ به ۱۷۴ پیکسل در اینچ ارتقا پیدا کند. گفته می‌شود که Odyssey Neo G9 همچنین از فناوری فری‌سینک (FreeSync) ای ام دی نیز پشتیبانی کرده و سامسونگ آن را در ژانویه‌ی ۲۰۲۳ به بازار عرضه می‌کند.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید