تسک منیجر ویندوز ۱۱ به نوار جست و جو مجهز می شود - تکفارس 
تسک منیجر ویندوز ۱۱ به نوار جست و جو مجهز می شود - تکفارس 

تسک منیجر ویندوز ۱۱ به نوار جست و جو مجهز می شود

مهدی حلوائی
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - 15:32
پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11

به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال طراحی یک نوار جست‌وجو برای بخش تسک منیجر (Task Manager) ویندوز ۱۱ است که کار را برای یافتن اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های در حال اجرا در پس زمینه راحت‌تر می‌کند.

مطالب مرتبط:

قابلیت نوار جست‌وجو برای تسک منیجر اولین بار در بیلد شماره‌ی ۲۵۲۳۱ ویندوز ۱۱ اینسایدر مشاهده شد اما در حال حاضر مایکروسافت آن را مخفی کرده است. با این وجود، کاربران برنامه‌ی ویندوز اینسایدر می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار ViveTool به این ویژگی و تمامی ویژگی‌های مخفی ویندوز ۱۱ دسترسی داشته باشند.

شما می‌توانید با نصب نرم‌افزار یادشده و جست‌وجوی ID 39420424 در آن، نوار جست‌وجو را به بخش تسک منیجر ویندوز ۱۱ اضافه کنید. با این وجود، توجه داشته باشید که کارکرد این نوار در حال حاضر بسیار محدود بوده و برای مثال، شما باید برای یافتن اپلیکیشن مورد نظر خود در این بخش، نام آن را به‌طور دقیق جست‌وجو کنید.

انتظار می‌رود که مایکروسافت محدودیت‌های نوارجست‌وجوی تسک منیجر را پیش از عرضه‌ی رسمی آن برطرف کند چرا که بخش توضیحات این ویژگی نیز به امکان جست‌وجو بر اساس نام، تولیدکننده و PID اشاره داشته است. گفته می‌شود که این ویژگی در طی چند ماه آینده در یکی از به‌روزرسانی‌های Moment به ویندوز ۱۱ اضافه خواهد شد.

منبع: MSPoweruser

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید