تولید آیفون در کارخانه فاکس‌کان ۳۰ درصد کاهش پیدا می کند - تکفارس 
تولید آیفون در کارخانه فاکس‌کان ۳۰ درصد کاهش پیدا می کند - تکفارس 

تولید آیفون در کارخانه فاکس‌کان ۳۰ درصد کاهش پیدا می کند

مهدی حلوائی
۹ آبان ۱۴۰۱ - 16:45
فاکس‌کان

شیوع پاندمی کووید ۱۹ در یکی از کارخانه‌های تولید آیفون فاکس‌کان (Foxconn) احتمالاً میزان تولید این گوشی‌ها را ۳۰ درصد کاهش خواهد داد. با این وجود، فاکس‌کان سعی دارد تا با استفاده از کارخانه‌های دیگر خود از بروز این مشکل جلوگیری کند.

مطالب مرتبط:

کارخانه‌ی ژنگ‌ژو (Zhengzhou) در استان هنان چین، که بزرگ‌ترین کارخانه‌ی فاکس‌کان برای مونتاژ گوشی‌های آیفون به حساب می‌آید، هفته‌ی گذشته تحت تاثیر شیوع کووید ۱۹ قرار گفت و همین موضوع نگرانی‌ها در خصوص احتمال کاهش میزان تولید گوشی‌های یادشده را افزایش داده است. هرچند که فاکس‌کان سعی دارد تا این مشکل را کاهش دهد اما به‌نظر می‌رسد که موجودی آیفون در سرتاسر جهان با کاهش روبه‌رو خواهد شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، میزان تولید گوشی‌های آیفون حدود ۳۰ درصد کاهش خواهد داشت. مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیل‌گر مشهور، نیز اخیراً اعلام کرده است که فاکس‌‌کان نیروهای خود را برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ در خوابگاه نگه داشته و همین موضوع ظرفیت تولید این کارخانه را ۱۰ درصد کاهش داده است.

آیفون 14 پرو مکس

در حال حاضر بسیاری از کارکنان فاکس‌کان نسبت به این موضوع ناراضی بوده و ویدیوهای منتشرشده در فضای مجازی نیز تلاش برخی از آن‌ها برای خروج از کارخانه‌ی یادشده را نشان‌ می‌دهند. در حال حاضر نمی‌توان صحت این ویدیوها را تایید کرد و همچنین هنوز مشخص نیست که آیا کارکنان اجازه‌ی خروج از کارخانه‌ی فاکس‌کان را دریافت کرده‌‌ بودند و یا قصد فرار از این مکان را داشته‌اند.

فاکس‌کان سالانه‌ی حدود ۷۰ درصد از گوشی‌های آیفون را تولید می‌کند و حالا کاهش میزان تولید کارخانه‌ی اصلی این شرکت به مشکلی بزرگ برای اپل تبدیل شده است. این در حالی است که با نزدیک‌شدن به تعطیلات پایان سال، میزان تقاضا برای گوشی‌های آیفون نیز افزایش پیدا می‌کند و کاهش تولید این گوشی‌ها، ضربه‌ی بزرگی را به اپل وارد خواهد کرد.

منبع: AppleInsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید