گوگل برای رقابت با تیک تاک استارت آپ Alter را خریداری کرد - تکفارس 
گوگل برای رقابت با تیک تاک استارت آپ Alter را خریداری کرد - تکفارس 

گوگل برای رقابت با تیک تاک استارت آپ Alter را خریداری کرد

مهدی حلوائی
۸ آبان ۱۴۰۱ - 12:02
گوگل آلتر

بر اساس گزارش وب‌سایت TechCrunch، گوگل استارت آپ آلتر (Alter)، که با استفاده از هوش مصنوعی برای کاربران عادی و شرکت‌ها آواتار تولید می‌کند، را با مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

این معامله حدود دو ماه پیش انجام شده اما گوگل امروز خبر آن را به‌صورت رسمی اعلام کرده است. گفته می‌شود که گوگل برای رقابت با تیک تاک، استارت آپ آلتر را خریداری کرده است. آلتر، که تا چند سال پیش با نام فیس‌موجی (Facemojji) شناخته می‌شد، پلتفرمی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که امکان اضافه‌کردن سیستم‌های تولید آواتار به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های را فراهم می‌کند.

جاناتان اسلیمک (Jonathan Slimak)، هم‌بنیان‌گذار آلتر، به‌تازگی در حساب لینکدین خود اعلام کرده که این شرکت در حال حاضر برای گوگل آواتار طراحی می‌کند. با این وجود، هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که این استارت آپ چگونه به گوگل برای رقابت با تیک تاک کمک خواهد کرد.

گوگل با خرید آلتر در حالی سعی دارد با تیک تاک رقابت کند که تابستان گذشته نیز سرویس یوتیوب شورتس (YouTube Shorts) را معرفی کرده بود. این سرویس تا به اینجای کار به موفقیت خوبی دست پیدا کرده و گوگل نیز اخیراً تایید کرده که تعداد کاربران ماهانه‌ی فعال آن حدود ۱.۵ میلیون نفر است.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید