متا به خاطر خرید غیرقانونی یک شرکت واقعیت مجازی به دادگاه احضار شد - تکفارس 
متا به خاطر خرید غیرقانونی یک شرکت واقعیت مجازی به دادگاه احضار شد - تکفارس 

متا به خاطر خرید غیرقانونی یک شرکت واقعیت مجازی به دادگاه احضار شد

افشین نوری
۷ آبان ۱۴۰۱ - 15:43
متا

سازمان FTC آمریکا از متا به خاطر خرید غیرقانونی شرکت Within Unlimited شکایت کرد.حالا مارک زاکربرگ مدیرعامل متا باید در دادگاه حضور پیدا کند و به سوالات جواب دهد. سازمان مذکور معتقد که خرید شرکت Within Unlimited توسط متا مغایر با قوانین ضدانحصارگرایی است.

شکایتFTC قرار است در دادگاه ایالتی کالیفرنیا  با حضور ۱۸ شاهد و همچنین با حضور زاکربرگ و کریس میلک مدیر عامل Within Unlimited رسیدگی شود و قاضی دادگاه همچنین قرار است سوالاتی درباره استراتژی کسب‌وکار واقعیت مجازی متا از راکربرگ بپرسد.

شرکت‌ Within Unlimited یک کمپانی فعال در حوزه واقعیت مجازی است و پر اکتبر ۲۰۲۱ به قیمت نامعلوم توسط متا خریداری شد.  FTC این خرید را غیرقانوتی می‌داند و معتقد است که تصاحب Within Unlimited توسط متا موجب سلطه این شرکت بر بازار واقعیت مجازی خواهد شد.البته متا این اتهامات را رد کرده است.

بد نیست بدانید که متا در سال ۲۰۱۴ نیز شرکت سازنده هدست  را خریداری کرد و از آن زمان تاکنون کسب‌و‌کار واقعیت مجازی این شرکت به‌طور مستمر توسعه بافته است. همچنین فروشگاه Quest Store متا با بیش از ۴۰۰ اپلیکیشن واقعیت مجازی یکی از پرطرفداراترین پلتفرم‌های واقعیت محازی آمریکاست. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم دعوای حقوقی متا با FTC به کجا ختم ‌می‌شود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید