آیفون ۱۵ از ۸ گیگابایت رم و دوربین پریسکوپ بهره خواهد برد - تکفارس 
آیفون ۱۵ از ۸ گیگابایت رم و دوربین پریسکوپ بهره خواهد برد - تکفارس 

آیفون ۱۵ از ۸ گیگابایت رم و دوربین پریسکوپ بهره خواهد برد

مهدی حلوائی
۷ آبان ۱۴۰۱ - 10:35
آیفون 15

هرچند که اپل حدود یک ماه پیش گوشی‌های سری آیفون ۱۴ را به بازار عرضه کرد اما بسیاری از کاربران از همین حالا منتظر رونمایی از سری آیفون ۱۵ هستند. حالا شرکت تحقیقاتی ترندفورس (TrendForce) در گزارشی اعلام کرده است که این گوشی‌ها پیشرفت قابل توجهی را نسبت به سری آیفون ۱۴ خواهند داشت.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش ترندفورس، اپل در سری آیفون ۱۵ از ۸ گیگابایت رم و دوربین پریسکوپ استفاده خواهد کرد. همچنین مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیل‌گر مشهور، روز گذشته اعلام کرد که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از کلیدهای پاور و تنظیم صدای لمسی بهره خواهند برد و شرکت‌های دیگر نیز این ویژگی را مدتی بعد به گوشی‌های اندرویدی خود اضافه خواهند کرد.

آیفون 15 اولترا

ترندفورس همچنین پیش‌بینی کرده است که اپل همانند سری آیفون ۱۴ در نسخه‌های پروی آیفون ۱۵ از تراشه‌ی قدرتمندتری نسبت به دیگر نسخه‌ها استفاده خواهد کرد. از این رو احتمالاً آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس به تراشه‌ی A17 مجهز خواهند شد و نسخه‌ی پایه و مکس آیفون ۱۵ نیز از تراشه‌ی A16 استفاده خواهند کرد. گفته می‌شود که این گوشی‌ها از درگاه USB-C نیز بهره خواهند برد.

هرچند که تمامی این اطلاعات در حد گمانه‌زنی و پیش‌بینی بوده و اپل هنوز هیچ یک از آن‌ها را تایید نکرده است اما قانون جدید اتحادیه‌ی اروپا، شرکت‌ها را ملزم به استفاده از درگاه USB-C در محصولات خود کرده است و از این رو به احتمال زیاد سری آیفون ۱۵ از این درگاه پشتیبانی خواهند کرد.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید