فروش خودروهای بنزینی در اروپا تا سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد شد - تکفارس 
فروش خودروهای بنزینی در اروپا تا سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد شد - تکفارس 

فروش خودروهای بنزینی در اروپا تا سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد شد

افشین نوری
۶ آبان ۱۴۰۱ - 22:25
خودرو

اتحادیه اروپا قصد دارد به‌تدریج استفاده از خودروهای بنزین‌سوز را کاهش دهد و در مقابل، استفاده از خودروهای الکتریکی را ترویج دهد. طبق قانون‌ جدید پارلمان اروپا، تا سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای بنزینی در این قاره متوقف و ممنوع خواهد شد. 

ایالت کالیفرنیا آمریکا اخیرا قانونی برای متوقف کردن فروش خودروهای بنزینی در این ایالت ظرف چند سال آینده تصویب کرده بود و حالا اتحادیه اروپا بعد از ۱۵ ماه بحث‌های فراوان قانون جدیدی به تصویب رسانده که به موجب آن تا سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای بنزینی در ابن قاره متوقف خواهد شد. 

مطالب مرتبط:

این قانون شامل همه شرکت‌های خودروسازی خواهد شد و آن‌ها باید از همین حالا خود را برای سازگاری با قانون‌ جدید اروپا آماده کنند. البته رسیدن به چنین توافقی چندان آسان نبود و بعد از ماه‌ها بحث و جدل بین کشورهای مختلف اروپایی حاصل شده است. 

با این حال، به نظر نمی‌رسد که این قانون تاثیر چندانی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به جو‌ زمین داشته باشد، چراکه کشورهای خارج از اتحادیه اروپا همچنان از خودروهای بنزینی استفاده خواهند کرد و شاید فقط در بلندمدت شاهد استفاده از خودروهای الکتریکی در کشورهای غیراروپایی باشیم. 

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید