نایب رئیس اپل: متاورس کلمه ای است که شرکت ما هرگز از آن استفاده نخواهد کرد - تکفارس 
نایب رئیس اپل: متاورس کلمه ای است که شرکت ما هرگز از آن استفاده نخواهد کرد - تکفارس 

نایب رئیس اپل: متاورس کلمه ای است که شرکت ما هرگز از آن استفاده نخواهد کرد

افشین نوری
۶ آبان ۱۴۰۱ - 11:38
متاورس

مارک زاکربرگ سال گذشته نام شرکت فیس بوک را به متا تغییر دارد تا تمرکز این شرکت را روی فناوری متاورس بگذارد. اما ظاهرا این شرکت به اهداف خود نرسیده است و علیرغم سرمایه‌گذاری هنگفتی که در این بخش کرده بود با شکست مواجه شده است. 

البته علاوه بر متا شرکت‌های دیگری مثل اپل نیز در حال توسعه متاورس اختصاصی خودشان هستند و شنیده‌ها حاکی از آن است که کوپرتینویی‌ها در حال ساخت اولین هدست واقعیت افزوده خود هستند. با این حال، نایب رئیس اپل نظرات متفاوتی درباره متاورس دارد. 

در حالیکه متا معتقد است پروژه متاورس باید یک پروژه باز باشد، اپل احتمالا پروژه متاورس خود را محدود به هدست واقعیت افروده خودش خواهد کرد. Greg Joswiak نایب رئیس اپل به‌تارگی در یک مصاحبه گفته است که دوست ندارد هرگز از کلمه متاورس استفاده کند. از آنحاییکه اپل هیچگاه درباره محصولات آینده خود صحبت نمی‌کند بنابراین طبیعی مه این شرکت از به کار بردن کلمه متاورس امتناع بورزد. ضمن اینکه ایده متاورس تسط فیس بوک ارایه شده است نه اپل. 

با این حال، تیم کوک مدیرعامل اپل اخیرا متا را مسخره کرده بود و گفته بود که مردم عادی هنوز نمی‌دانند متاورس چیست و بعید است که این فناوری بتواند در زندگی روزمره مردم نفوذ کند. طبق گزارش مالی جدید متا، این شرکت با ضرر و زیان شدیدی در بخش متاورس مواجه شده است؛ با این‌حال، مارک زاکربرگ امیدوار است که این فناوری تا چند سال آینده سودآورد شود.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم متا و اپل چه فکرهایی برای توسعه فناوری متاورس در ذهن خود دارند. 

منلع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.