فاش شد: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ حدود ۲۰ درصد سریع تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس خواهد بود - تکفارس 
فاش شد: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ حدود ۲۰ درصد سریع تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس خواهد بود - تکفارس 

فاش شد: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ حدود ۲۰ درصد سریع تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس خواهد بود

افشین نوری
۶ آبان ۱۴۰۱ - 08:04
اسنپدراگون 8 نسل 2

کوالکام قرار است به‌زودی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را معرفی کند و حالا اطلاعات تازه‌ای درباره عملکرد این پردازنده فاش شده است. 

یک افشاگر مطرح به نام Yogesh Brar فاش کرده است که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ حدود ۲۰ درصد عملکرد سریع‌تری نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس خواهد داشت. به نظر Brar، از آنجائیکه کوالکام برای ساخت این تراشه از فناوری ۴ نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد بنابراین مصرف انرژی آن تفاوت چندانی با میزان مصرف انرژی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس نخواهد داشت. با این حال، Brar معتقد است که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خنک‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس خواهد بود. 

در رابژ با مشخصات داهلی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ باید بگوییم که این تراشه از یک هسته اصلی جدید به نام Cortex-X3 استفاده خواهد کرد که سرعت کلاک ان مشابه سرعت هسته  Cortex-X2 در اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس خواهد بود. اما نکته اصلی اینجاست که Cortex-X3 در یک معماری بهبودیافته استفاده خواهد شد و در کنار جدیدترین هسته‌های شرکت آرم یعنی Cortex-A715 استفاده خواهد شد که این موضوع منجر به بهبود عملکرد آن خواهد شد. مشخصات هسته‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ظاهرا به صورت زیر خواهد بود:

  • یک هسته Cortex-X3 با سرعت کلاک ۳.۲ گیگاهرتز
  • دو هسته Cortex-A715 با سرعت ۲.۸ گیگاهرتز
  • دو هسته Cortex-A710 باسرعت ۲.۸ گیگاهرتز 
  • سه هسته Cortex-A510 با سرعت ۲ گیگاهرتز

ضمنا کوالکام در یک اقدام هوشمندانه، به جای فناوری ۴ نانومتری سامسونگ از فناوری ۴ نانومتری TSMC در ساخت اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده خواهد کرد و ما می‌دانیم که فناوری TSMC بسیار پیشرفته‌تر از تکنولوژی سامسونگ است. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم موالکام تراشه حدید خود را با چه مشخصاتی معرفی می‌کند و عملکرد آن در مقایسه با رقبایش چگونه خواهد بود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید