سری شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو معرفی شد - تکفارس 
سری شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو معرفی شد - تکفارس 

سری شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو معرفی شد

افشین نوری
۵ آبان ۱۴۰۱ - 17:56
ردمی نوت ۱۲

شیائومی سرانجام از سری ردمی نوت ۱۲ پرو رونمایی کرد. این سری شامل سه مدل ردمی نوت ۱۲ پرو، ردمی نوت ۱۲ پرو و ردمی نوت ۱۲ پرو اکسپلورر ادیشن می‌شوند. این سه گوشی از نظر مشخصات تفاوت‌هایی باهم دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مشخصات سری ردمی ۱۲ پرو

هر سه مدل این سری مجهز به نمایشگرهای ۶.۶۷ اینچی OLED با بریدگی هول پانچ و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل هستند و نرخ نوسازی آن‌ها ۱۲۰ هرتز است. این نمایشگرهای دارای نسبت تصویر ۲۰:۹، عمق رنگ ۱۰ بیت و حداکثر روشنایی ۹۰ نیت هستند و از فناوری‌های HDR10+, HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند.

در داخل این گوشی‌ها از تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰ مدیاتک استفاده شده است و رم و حافظه‌ها آن‌ها به‌ترتیب از نوع LPDDR4x و UFS 2.2 هستند. البته دو مدل پرو پلاس و پرو اکسپلورر ادیشن از یک سیستم خنک‌کننده VC نیز بهره می‌برند، در حالیکه مدل پرو از سیستم خنک‌کننده گرافینی استفاده می‌کند‌.

ردمی نوت ۱۲ پرو

سایر قابلیت‌های این سه مدل شامل سنسور اثر انگشت کناری، IR بلستر، موتور لرزشی خطی، اسپیکرهای دوگانه و جک هدفون ۳.۵ میلیمتری می‌شوند و هر سه از اتصالات ۵G, WiFi 6, GNSS, NFC پشتیبانی می‌کنند. یک شیار سیم‌کارت دوگانه و یک درگاه USB Type-C نیز روی آن‌ها وجود دارد.

این گوشی‌ها رابط کاربری MIUI 13 را بر پایه اندروید ۱۲ اجرا می‌کنند و ظرفیت باتری مدل‌های پرو و‌ پرو پلاس ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و ظرفیت مدل اکسپلورر ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعت است. 

ردمی نوت ۱۲

اما تفاوت اصلی این سه گوشی در بخش دوربین است بطوریکه دوربین اصلی مدل پرو سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی با قابلیت لرزشگیر اپتیکال است اما مدل‌های پرو پلاس و اکسپلورر ادیشن از سنسور ۲۰۰ مکاپیکسلی ISOCELL HPX سامسونگ استفاده می‌کنند.‌ با این خال، هر سه مدل از یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی در کنار دوربین اصلی خود استفاده می‌کنند‌ و دوربین سلفی آن‌ها ۱۶ مگاپیکسلی است.

ردمی نوت ۱۲

در ضمن، سرعت شارژ مدل‌های پرو، پرو پلاس و اکسپلورر به‌ترتیب ۶۷، ۱۲۰ و ۲۱۰ مگاپیکسل است.

سری شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو معرفی شد - تکفارس 

قیمت و زمان عرضه سری ردمی نوت ۱۲ پرو

قیمت نسخه‌های مختلف این سری به صورت زیر است:

مدل پرو

قیمت

  • ۶GB + 128GB – $۲۳۵
  • ۸GB + 128GB – $۲۴۹
  • ۸GB + 256GB – $۲۷۶
  • ۱۲GB + 256GB – $۳۰۴

رنگ‌ها

  • مشکی، سفید، آبی و بنفش

مدل پرو پلاس

قیمت

  • ۸GB + 256GB – $۳۰۴
  • ۱۲GB + 256GB – $۳۳۲

رنگ‌ها

  • مشکی، سفید و آبی

مدل اکسپلورر ادیشن

قیمت

  • ۸GB + 256GB – $۳۳۲

رنگ‌ها

  • صورتی

پیش‌سفارش این مدل‌ها از روز ۳۱ اکتبر آغاز خواهد شد و ‌فروش آن‌ها از ۱۳ نوامبر شروع خواهد شد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید