ایلان ماسک فردا موضوع خرید توییتر را نهایی می کند - تکفارس 
ایلان ماسک فردا موضوع خرید توییتر را نهایی می کند - تکفارس 

ایلان ماسک فردا موضوع خرید توییتر را نهایی می کند

افشین نوری
۵ آبان ۱۴۰۱ - 15:33
ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک اخیرا اعلام کرد که تصمیم قبلی خود را عوض کرده و مجددا قصد خرید توییتر دارد. با این‌حال هنوز تردیدهایی در این زمینه وجود دارد. 

چند روز پیش دادگاه رسیدگی به شکایت توییتر علیه ماسک اعلام کرد که‌ این دادگاه در روز جمعه ۲۸ اکتبر برگزار خواهد شد تا هر دو طرف نظرات نهایی خود را درباره احتمال توافق بیان کنند‌. 

ظاهرا ایلان ماسک قصد دارد که در جلسه دادگاه مجددا روی موضوع تعداد اکانت‌های فیک توییتر تاکید کند تا شاید بتواند این شرکت را به قیمت پایین‌تری بخرد. ماسک اخیرا موضوع خرید تویبتر را به اطلاع بانک‌ها و سرمایه‌گذاران رسانده است و به نظر می‌رسد حدود ۱۳ میلیارد دلار از مبلغ خرید توییتر را توسط چند بانک تامین خواهد کرد. 

مطالب مرتبط:

توییتر در حال حاضر ۷۶۵.۲۴۶ میلیون سهم دارد که ۷۳.۱۱۵ تای آن به ارزش ۳.۹۶۳ میلیارد دلار در اختیار ماسک است. بنابراین ماسک برای بقیه سهام این شرکت به ۳۷.۵ میلیارد دلار دیگر نیاز دارد که اگر ۱۳ میلیارد دلار بانک‌ها را از آن کم ‌کنیم ۲۴.۵۱ میلیارد دلار باقی می‌ماند. 

ماسک چند ماه پیش حدود ۸.۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت و اخیرا نیز ۶.۹ میلیارد دلار دیگر از سهام این شرکت را به منظور خرید توییتر فروخته است که مجموع آن‌ها ۱۵.۴ دلار می‌شود‌. از طرفی، ماسک حدود ۷.۱ میلیارد دلار تعهدات دارایی از طرف اشخاصی مثل Larry Ellison, Binance, Sequoia و Saudi Prince Al Waleed دارد. بنابراین ماسک هم‌اکنون ۲۲.۵ میلیارد دلار در اختیار دارد و هنوز ۲ میلیارد دلار دیگر برای خرید توییتر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار کم دارد.  ‌

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که ماسک برای جبران کسری پول خود دست به چه اقدامی می‌زند و آیا درنهایت توییتر را به همان قیمت پیشنهادی خود خواهد خرید یا نه؟

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.