به‌زودی اکثر قابلیت‌های اندروید برای ویندوز ۱۱ ارائه می شوند - تکفارس 
به‌زودی اکثر قابلیت‌های اندروید برای ویندوز ۱۱ ارائه می شوند - تکفارس 

به‌زودی اکثر قابلیت‌های اندروید برای ویندوز ۱۱ ارائه می شوند

افشین نوری
۵ آبان ۱۴۰۱ - 12:59
ویندوز ۱۱

مایکروسافت در زمان عرضه ویندوز ۱۱ وعده داد که این سیستم عامل را با اندروید یکپارچه خواهد کرد و حالا اطلاعات جدیدی در این زمینه منتشر شده است. 

طبق اسکرین‌شات‌هایی که توسعه‌دهندگان GitHub منتشر کرده‌اند نقشه راه مایکروسافت برای ارایه قابلیت‌های اندروید ۱۳ در ویندوز ۱۱ فاش شده است. 

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، ویندوز ۱۱ به‌زودی از اندروید ۱۳ پشتیبانی خواهد کرد و ابزارهایی مثل انتقال فایل، میانبرها، قابلیت تصویر در تصویر و دسترسی به شبکه لوکال قابل دسترس خواهند بود. 

قابلیت‌های دیگر مثل ویجت‌های اندروید، دسترسی مستقیم به بلوتوث، پشتیبان‌گیری از فایل‌ها و همچنین قابلیت‌های BLE و DRM به ویندوز ۱۱ اضافه خواهند شد. در ادامه، قابلیت‌هایی مثل پشتیبانی از دوربین جلو و عقب، اترنت، GPS، پشتیبانی از نمایشگر ثانویه و WebView نیز به آن افزوده خواهند شد. 

به‌زودی اکثر قابلیت‌های اندروید برای ویندوز ۱۱ ارائه می شوند - تکفارس 

در حال حاضر، زیرسیستم ویندوز یرای اندروید امکان دسترسی کاربران به بیش از هزار اپلیکیشن اندرویدی در فروشگاه آمازون استور را می‌دهد و شما حتی می‌توانید اپلیکیشن‌ها را روی ویندوز ۱۱ سایدلود کنید. 

گوگل سیستم عامل اندروید ۱۳ را چند ماه پیش برای گوشی‌های پیکسل عرضه کرد که شامل قابلیت‌های متنوعی بود و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که مایکروسافت چه تعداد از این قابلیت‌ها را خواهد توانست به ویندوز ۱۱ اضافه کند. این شرکت اخیرا آپدیت ۲۲H2 ویندوز را ارائه کرد که‌ شامل قابلیت‌هایی مثل یک اپلیکیشن جدید ویرایش ویدیو، کالیبره کردن HDR، تغییرات منوی استارت و ویژگی امنیتی Smart App Control می‌شوند. 

انتظار می‌رود با یکپارچه‌سازی ویندوز ۱۱ و اندروید ۱۳ تعداد کاربران این دو پلتفرم افزایش یابد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید