رشد تعداد کاربران اسپاتیفای در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ - تکفارس 
رشد تعداد کاربران اسپاتیفای در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ - تکفارس 

رشد تعداد کاربران اسپاتیفای در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲

مهدی حلوائی
۵ آبان ۱۴۰۱ - 10:31
اسپاتیفای

اسپاتیفای سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی را با مجموع ۴۵۶ میلیون کاربر ماهانه‌ی فعال به پایان رساند که رشد ۲۰ درصدی تعداد کاربران این پلتفرم استریم موزیک نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد. در حال حاضر ارزش سهام این شرکت با افتی ۱۲.۵ درصدی به ۸۴.۹۸ دلار به ازای هر سهم رسیده است.

مطالب مرتبط:

از مجموع ۴۵۶ میلیون کاربر فعال اسپاتیفای در سه‌ماهه‌ی سوم، ۱۹۵ میلیون نفر کاربر اشتراک پریمیوم و ۲۷۳ میلیون نفر کاربر عادی بوده‌اند. این در حالی است که تعداد کاربران اشتراک پریمیوم و عادی اسپاتیفای در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری به‌ترتیب ۴ و ۷ درصد کمتر بوده است. همچنین درآمد این شرکت در بازه‌ی زمانی یادشده برابر با ۳.۰۴ میلیارد یورو بوده که ۲۱ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه در سال گذشته می‌باشد.

رشد تعداد کاربران اسپاتیفای در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ - تکفارس 

پل ووگل (Paul Vogel)، مدیر مالی ارشد اسپاتیفای، اعلام کرد که احتمالاً سود این شرکت در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال جاری میلادی با افزایش روبه‌رو خواهد شد. همچنین دنیل اک (Daniel Ek)، مدیر عامل اسپاتیفای، به‌تازگی اعلام کرده است که هزینه‌ی اشتراک پریمیوم این پلتفرم به‌زودی افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر هزینه‌ی اشتراک دانشجویی، شخصی، دونفره و شش‌نفره‌ی اسپاتیفای در آمریکا به‌ترتیب ۴.۹۰، ۹.۹۹، ۱۲.۹۹ و ۱۵.۹۹ دلار است.

افزایش هزینه‌ی اشتراک پریمیوم اسپاتیفای کاملاً قبل پیش‌بینی بود چرا که شرکت‌های اپل و گوگل نیز اخیراً از افزایش هزینه‌ی اشتراک سرویس‌های اپل موزیک،، اپل تی‌‌وی و یوتیوب خبر داده بودند. همچنین دیزنی در تابستان گذشته اعلام کرد که از ماه دسامبر هزینه‌ی سرویس‌های خود را افزایش می‌دهد و هزینه‌ی اشتراک‌های مختلف نتفلیکس نیز از آغاز سال جاری بیشتر شده است.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید