IFA 2014: سامورایی های جدید سونی Z3 و Z3 Compact - تکفارس 
IFA 2014: سامورایی های جدید سونی Z3 و Z3 Compact - تکفارس 

IFA 2014: سامورایی های جدید سونی Z3 و Z3 Compact

محمد قویدست
۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - 21:48
IFA 2014: سامورایی های جدید سونی Z3 و Z3 Compact - تکفارس 

سونی امسال در نمایشگاه IFA حضور پر رنگی داشت . معرفی سه تلفن هوشمند دو ساعت و یک تبلت آن هم در یک نمایشگاه چیز کمی نیست . البته با توجه به نقد های بسیار زیاد وارد شده بر اینکه Z3 تغییر محسوسی نکرده و تنها تبلت و Z3 Compact سونی از دستاورد های شگفت انگیز این کمپانی بوده است, ما را به این فکر می اندازد که شاید در زمینه ی نرم افزار و بهینه سازی آن سونی انقلابی برپا کرده که اینگونه از جنگ اعداد و ارقام کناره گرفته است . در ادامه مشخصات بیشتری از Z3 و مدل کوچکتر آن Z3 Compact را بخوانید.

بسیاری زی۳ سونی را تنه یک آپدیت میدانند با توجه به اینکه بر اساس ادعا های سونی امانات بسیار بهتری نسبت به نسل قبل در این گوشی نهادینه شده است . این گوشی هوشمند از یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره میبرد. در پشت این گوشی سنسور ۲۰.۷ مگاپیکسلی سونی با لنز G که البته سابقه ی جالبی در زمینه ی ثبت تصاویر ندارد قرار گرفته است. بدنه ی بهبود یافته با استفاده ی بیشتری از کمربند فلزی در زنگ هایی جذاب تر از نسل قبل , مقاومت بیشتری در برابر آب و گرد و غبار و همچنین ارتقای پردازنده به ۲.۵ گیگاهرتز از جمله تغییرات سونی در این مدل است. این پرچم دار پاییزی از یک باتری ۳۱۰۰ میلی آمپری بهره میبرد که علی رغم کم تر شدن ظرفیت آن نسبت به مدل قبلی سونی ادعا میکند بسیار بهتر عمل میکند و تا دو روز مداوم کار خواهد کرد! ضخامت این گوشی ۷.۳ میلی متر و وزن آن۱۵۲ گرم میباشد که نسبتا مناسب گوشی فلزی در این سایز است.

همانگونه که انتظار میرفت شاهد پیشرفت رابط کاربری سونی و دوربین آن در این نسخه از سامورایی زیبای سونی بوده ایم . برنامه های متعدد پیش نصب بر روی رابط کاربری سبک و ساده به همراه قابلیت فیلم برداری ۴K و همچنین اضافه شدن قابلیت BIONZ در بخش دوربین گوشی همه و همه آپدیت های نسبتا خوبی به شمار میروند که میتوانند با عملکرد سریع و روان نظر کاربران را از روس ارقام درج شده بر روی کاغذ به سوی عملکرد واقعی تغییر دهند.

xperia-z3-gallery-03-1240x840-3d991d7f8f2e8f4ea878e47960df222a

حال به سراغ نسخه ی کوچک شده ی زی۳ میرویم که دقیقا همان امکانات را در صفحه نمایش ۴.۶ اینچی به اجرا میگذارد و البته طراحی  شبیه زی۳ را در رنگ هایی شاد تر نمایان میسازد. دوربین این گوشی نیز از سنسور ۲۰.۷ مپاپیکسلی خانواده ی Exmor RS سونی بهره میبرد و منبع قدرت آن نیز پردازنده ی چهار هسته ای Snapdragon 801 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز است . درست همانند برادر ۵.۲ اینچی اش. جنس پشتی این محصول پلاستیک فشرده به همراه روکش شیشه ی نشکن و ضد ضربه میباشد که با رنگ هایی زیبا مزین شده است . اطلاعات تکمیلی در رابطه با زمان وردو به بازار و قیمت سامورایی ها در دسترس نیست .

xperia-z3-compact-gallery-02-1240x840-d4b40e38d70a9a192c7e2742778d113b

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.