جریمه سنگین گوگل در هند به خاطر سوء‌استفاده از موقعیت برتر خود در پلی استور - تکفارس 
جریمه سنگین گوگل در هند به خاطر سوء‌استفاده از موقعیت برتر خود در پلی استور - تکفارس 

جریمه سنگین گوگل در هند به خاطر سوء‌استفاده از موقعیت برتر خود در پلی استور

افشین نوری
۵ آبان ۱۴۰۱ - 08:13
گوگل

هند اخیراً گوگل را به خاطر سوء‌استفاده از موقعیت برتر خود در پلی استور ۱۶۲ میلیون دلار جریمه کرده بود و حالا دوباره این شرکت را با جریمه سنگین دیگری تنبیه کرده است. 

 این هفته، کمیسیون رقابت هند اعلام کرد که گوگل را به خاطر نقض قوانین ضدانحصارگرایی در پلتفرم‌های خود از جمله پلی استور جریمه می‌کند و این شرکت باید مبلغی معادل ۱۱۳ میلیون دلار بپردازد. ‌ 

بد نیست بدانید که طبق سیاست‌های پلی استور، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن فقط می‌توانند از سیستم پرداخت اختصاصی این پلتفرم که GPBS نام دارد برای انجام پرداخت‌های درون‌اپلیکیشنی خود استفاده کنند‌. بنابراین، آن‌ها نمی‌توانند از سرویس‌های پرداخت شخص‌ثالث استفاده کنند‌. 

 هند معتقد است که گوگل از موقعیت برتر خود در پی استور سوء‌استفاده کرده است و امکان رقابت منصفانه را از بین برده است و به همین‌خاطر بندهایی از قانون ضدانحصارگرایی هند را نقض کرده است و باید جریمه بپردازد‌.

گوگل در واکنش به این اقدام هند گفته است که این شرکت همیشه خود را متعهد به ارایه خدمات به کاربران و توسعه‌دهندگان می‌داند و پلتفرم پلی استور نیز بستر بسیار مناسبی برای  اپلیکیشن‌های مختلف فراهم کرده است و فکر می‌کند که رای دادگاه هند منصفانه نیست. به همین خاطر درخواست تجدیدنظر در این باره را خواهد داد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید