افت ۱۵.۵ درصدی بازار کامپیوتر در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ - تکفارس 
افت ۱۵.۵ درصدی بازار کامپیوتر در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ - تکفارس 

افت ۱۵.۵ درصدی بازار کامپیوتر در سه ماهه سوم ۲۰۲۲

مهدی حلوائی
۴ آبان ۱۴۰۱ - 20:22
افت ۱۵.۵ درصدی بازار کامپیوتر در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ - تکفارس 

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research)، فروش کامپیوتر در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی با افتی ۱۵.۵ درصدی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۱ به ۷۱.۱ میلیون واحد رسیده است.

مطالب مرتبط:

گفته می‌شود که دلیل اصلی افت بازار کامپیوتر در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۲، کاهش میزان تقاضا از طرف کاربران عادی و شرکت‌ها به دلیل افزایش تورم بوده است. هرچند که در حال حاضر مشکل کمبود تراشه برطرف شده است اما کانترپوینت پیش‌بینی می‌کند که بازار کامپبوتر در سه‌ماهه‌ی پایانی سال جاری و نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ نیز روندی نزولی خواهد داشت.

افت بازار کامپیوتر

در بین شرکت‌های سازنده‌ی کامپیوتر، اپل موفق شده تا در بازه‌ی زمانی یادشده رشد ۷ درصدی را تجربه کند. علت اصلی این موضوع نیز معرفی محصولی جدید در اواخر سه‌ماهه‌ی دوم سال و همچنین افزایش موجودی محصولات این شرکت پس از اتمام تعطیلی کارخانه‌ها در چین بوده است.

شرکت‌های ایسوس و لنوو نیز در همین مدت به‌ترتیب افت ۹ و ۱۶ درصدی را تجربه کردند و سهم آن‌ها از بازار کامپیوتر به ۵.۵ و ۱۶.۹ درصد کاهش یافت. شرکت اچ پی نیز با افتی ۲۶.۵ درصدی نسبت به سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۱ تنها ۱۲.۷ میلیون کامپیوتر را به فروش رساند و ۱۸ درصد از بازار این محصولات را به خود اختصاص داد. سهم شرکت دل از این بازار نیز با افتی ۲۰ درصدی به ۱۷ درصد رسید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید