اپل سیستم عامل آیپد او اس ۱۶ را منتشر کرد - تکفارس 
اپل سیستم عامل آیپد او اس ۱۶ را منتشر کرد - تکفارس 

اپل سیستم عامل آیپد او اس ۱۶ را منتشر کرد

مهدی حلوائی
۳ آبان ۱۴۰۱ - 09:45
آیپد او اس 16

اپل چند هفته‌ی پیش سیستم‌عامل آیپد او اس ۱۶ را در کنار آی او اس ۱۶ معرفی کرد اما عرضه‌ی آن به دلایلی با تاخیر مواجه شد. حالا امروز این سیستم‌عامل به صورت رسمی برای دستگاه‌های پشتیبانی‌شده عرضه شده است.

در حالی که اپل علت اصلی تاخیر در عرضه‌ی آیپد او اس ۱۶ را اعلام نکرده است اما گفته می‌شود که این شرکت سعی داشته تا مشکلات برخی از ویژگی‌های جدید آن، به‌ویژه Stage Manager، را رفع کند. توجه داشته باشید که اپل از عرضه‌ی آیپد او اس ۱۶ صرف نظر کرده و در عوض نسخه‌ی ۱۶.۱ این سیستم‌عامل را در دسترس قرار داده است.

آیپد او اس 16

جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل تبلت‌های اپل در حالی منتشر شده است که نسل ۱۰ آیپد و نسخه‌ی جدید آیپد پرو این شرکت نیز به‌زودی روانه‌ی بازار می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی این سیستم‌عامل، قابلیت مولتی‌تسکینگ Stage Manager است که اپلیکیشن‌ها و صفحه‌های مختلف را به‌طور خودکار دسته‌بندی می‌کند و به کاربران امکان قراردادن صفحه‌های مختلف روی یکدیگر و کشیدن و رهاکردن آن‌ها را می‌دهد.

آیپد او اس ۱۶.۱ همچنین قابلیت‌های جدیدی را به بخش آی‌مسیج، مرورگر سافاری و اپلیکیشن آب و هوا اضافه کرده و امکان استفاده از قابلیت کتابخانه‌ی مشترک تصاویر آی‌کلود را فراهم می‌کند. اپل معمولاً به‌روزرسانی‌های دستگاه‌های خود را به‌صورت یک‌جا برای تمامی کاربران عرضه می‌کند اما در صورتی که شما هنوز این به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید با ورود به بخش Settings برای دریافت آن اقدام کنید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید