تصاویری از نسخه GDDR6X کارت RTX 3060 Ti منتشر شد - تکفارس 
تصاویری از نسخه GDDR6X کارت RTX 3060 Ti منتشر شد - تکفارس 

تصاویری از نسخه GDDR6X کارت RTX 3060 Ti منتشر شد

مهدی حلوائی
۲ آبان ۱۴۰۱ - 15:11
ایسوس RTX 3060 Ti GDDR6X

بر اساس گزارش‌های قبلی، انویدیا نسخه‌ی جدید کارت‌های گرافیک RTX 3060 Ti ،RTX 3060 و RTX 3070 Ti را در ساخت دارد و حالا اولین تصاویر از نسخه‌ی سفارشی یکی از این کارت‌ها توسط وب‌سایت VideoCardz فاش شده است.

تصاویر منتشرشده‌ی زیر مربوط به کارت ایسوس RTX 3060 Ti TUG Gaming OC بوده که تمامی مشخصات آن همانند نسخه‌ی قبلی است اما حافظه‌ی ۸ گیگابایتی آن از GDDR6 به GDDR6X ارتقا یافته است. همین موضوع باعث شده تا سرعت حافظه‌ی آن به ۱۹ گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند آن نیز از ۴۴۸ گیگابایت به ۶۰۸ گیگابایت افزایش پیدا کند.

اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت VideoCardz نشان می‌دهند که عملکرد این کارت در بنچمارک‌های مصنوعی مانند ۳DMark Time Spy و Fire Strike حدود ۷ تا ۱۰ درصد بهتر از نسخه‌ی استاندارد RTX 3060 Ti است اما در حال حاضر هنوز تفاوت عملکرد گیمینگ این دو کارت مشخص نیست. انتظار می‌رود که توان مصرفی این کارت نسبت به نسخه‌ی قبلی تغییری نکرده باشد.

بنچمارک ایسوس RTX 3060 Ti GDDR6X

بر اساس گزارش‌های قبلی، قیمت نسخه‌ی GDDR6X کارت RTX 3060 Ti تفاوتی با نسخه‌ی GDDR6 نخواهد داشت و در واقع انویدیا این کارت را جایگزین نسخه‌ی قبلی خواهد کرد. در حال حاضر هنوز تاریخ عرضه‌ی نسخه‌ی جدید کارت‌های سری امپر انویدیا مشخص نشده اما احتمالاً تا پایان ماه جاری میلادی شاهد عرضه‌ی آن‌ها به بازار خواهیم بود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید