ویندوز ۱۱ به‌زودی با اندروید ۱۳ یکپارچه می شود - تکفارس 
ویندوز ۱۱ به‌زودی با اندروید ۱۳ یکپارچه می شود - تکفارس 

ویندوز ۱۱ به‌زودی با اندروید ۱۳ یکپارچه می شود

افشین نوری
۱ آبان ۱۴۰۱ - 15:14
ویندوز ۱۱

مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی از اندروید ۱۳ را به ویندوز ۱۱ اضافه کند. با این قابلیت کاربران قادر به استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز ۱۱ خواهند بود. 

مایکروسافت اخیرا سرویسی به نام زیرسیستم ویندوز برای اندروید (WSA) ارائه کرده بود که با همکاری آمازون توسعه یافته است و امکان اجرای اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور آمازون را روی ویندوز فراهم می‌کند. حالا این قابلیت برای جدیدترین سیستم‌عامل گوگل یعنی اندروید ۱۳ ارائه شده است.  

 هدف مایکروسافت از ارائه چنینی قابلیت جذب کاربران اندروید به سمت سیستم عامل ویندوز است و اگر چنین اتفاقی بیفتد مسلما افراد زیادی از داشتن چنین قابلیت روی کامپیوتر خود خوشحال خواهند شد. 

مطالب مرتبط:

از طرفی، مایکروسافت گفته است که ‌نسخه جدید این قابلیت برای اندروید ۱۳ شامل بسیاری لز قابلیت‌های این سیستم عامل نیز خواهد بود و حتی اجازه دسترسی به شبکه لوکال را هم‌ خواهد داد. نسخه ۲۲H2 ویندوز ۱۱ به‌تازگی عرضه شده است و با دریافت این به‌روزسانی می‌توانید از جدیدتربن نسخه زیرسیستم ویندوز برای اندروید استفاده کنید.

برای استفاده از این قابلیت، بعد از نصب آپدیت ۲۲H2 ویندوز ۱۱ به فروشگاه مایکروسافت استور بروید و از نوار جستجو عبارت Amazon Appstore را سرچ‌‌ کنید. این اپلیکیشن را نصب کنید و کامپیوتر خود را روی اپ استور آمازون تنظیم کنید. سپس کامپیوتر خود را ریستارت کنید تا مراحل نصب تکمیل شوند. 

با تصب اپ استور امازون، زیرسیستم ویندوز برای اندروید نیز به‌طور خودکار نصب خواهد شد و بعد از ریستارت کردن کامپیوترتان، این سرویس قبل از اپ استور آمازون راه‌اندازی خواهد شد. اگر اکانت اپ استور آمازون نداشتید باید یک اکانت درست کنید و سپس وارد پروفایل خود شوید. 

بعد از این کار، شما قادر به نصب اپلیکیشن‌های مختلفی از بین بیش از ۲۰ هزار اپلیکیشن ‌موجود در اپ استور آمازون ‌خواهید بود. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید