ایلان ماسک: توییتر دارای ظرفیت های زیادی است اما ۴۴ میلیارد دلار نمی ارزد - تکفارس 
ایلان ماسک: توییتر دارای ظرفیت های زیادی است اما ۴۴ میلیارد دلار نمی ارزد - تکفارس 

ایلان ماسک: توییتر دارای ظرفیت های زیادی است اما ۴۴ میلیارد دلار نمی ارزد

افشین نوری
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - 09:40
ایلان ماسک

ایلان ماسک اخیرا اعلام کرد که‌ از تصمیم قبلی خود منصرف شده و قصد دارد توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار بخرد. حالا او توضیحات بیشتری در این زمینه داده است.

ماسک گفته است که هرچند توییتر دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است اما پولی که قرار است بابت خرید آن بپردازد مبلغ زیادی است. ماسک چند ماه پیش که پیشنهاد خرید توییتر را داد توافق کرد که به ازای هر سهم این شرکت ۵۴.۲ دلار بپردازد که در مجموع چیزی حدود ۴۴ میلیارد دلار می‌شد. حالا او معتقد است که این قیمت در شرایط فعلی خیلی زیاد است و سعی خواهد کرد آن را به قیمت پایین‌تری بخرد.

البته به نظر می‌رسد که توییتر و ماسک در هفته‌های اخیر به توافق رسیده‌اند که به ازای هر سهم ۵۰ دلار پرداخت شد اما این موضوع هنوز قطعی نشده است و هنوز مشخص نیست که قیمت نهایی توییتر چقدر خواهد بود.

در حال حاضر، موضوع شکایت توییتر از ماسک به قوت خود باقی است و شاید اگر توافق مذکور نهایی شود این دادگاه لغو خواهد شد. با این خال، توییتر هنوز به ماسک اعتماد ندارد و نگران است که او بار دیگر زیر حرف‌های خودش بزند. ماسک قبلا ادعا کرده بود که تعداد اکانت‌های فیک توییتر حدود ۲۰ درصد است و از توییتر خواسته بود که اسناد محکمی در این زمینه ارائه کند، اما توییتر این موضوع را رد کرده و گفته بود که تعداد اکانت‌های فیک‌اش کمتر از ۵ درصد است.

حالا با نزدیک شدن به توافق جدید، ماسک از دادگاه خواسته است که پروسه رسیدگی به شکایت توییتر را یک ماه عقب بیندازد و هنوز تاریخ دقیق برگزاری این دادگاه مشخص نیست. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا ماسک درنهایت توییتر را می‌خرد یا نه.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید