فاش شد: ۴۰ درصد تراشه های صادراتی چین به روسیه معیوب بوده اند - تکفارس 
فاش شد: ۴۰ درصد تراشه های صادراتی چین به روسیه معیوب بوده اند - تکفارس 

فاش شد: ۴۰ درصد تراشه های صادراتی چین به روسیه معیوب بوده اند

افشین نوری
۲۸ مهر ۱۴۰۱ - 09:43
کمبود تراشه

بعد از حمله روسیه به اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کردند و همین موضوع باعث شد تا روسیه برای تامین تراشه‌های خود به سراغ چین برود.‌ حالا مشخص شده است که ۴۰ درصد از تراشه‌های وارد شده از چین به روسیه معیوب بوده‌اند. 

وب‌سایت The Register گزارش داده است که تا قبل از شروع جنگ اوکراین، فقط ۲ درصد تراشه‌های واراتی به روسیه معیوب بودند اما حالا این رقم به ۴۰ درصد رسیده است که عدد قابل‌توجهی است‌. 

در طول هشت ماهی که از شروع جنگ اوکراین می‌گذرد، روسیه زنجیره تامین قطعات الکترونیکی از حمله تراشه‌عا را از دست داد و به همین‌خاطر مجبور شد تا این قطعات را از چین وارد کند‌. البته برخی از این قطعات از بازار سیاه چین تامین شده‌اند و احتمال معیوب آن‌ها وجود داشته است.

جنگ اوکراین باعث شد تا اکثر شرکت‌های فناوری از روسیه خارج شوند و از طرفی اعمال تحریم‌ها باعث شد تا روسیه روابط خود را با چین مستحکم‌تر کند و در ازای فروش نفت به این کشور قطعات موردنیاز خود را از طریق آن وارد کند‌.

چین در رابط با حمله روسیه به اوکراین موضع مشخصی اتخاذ نکرده است و نه‌ آن را تایید کرده و نه محکوم کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که این شرایط به نفع چین شده است و شرکت‌های چینی می‌توانند محصولات خود را در مقیاس وسیعی به روسیه صادر کنند. 

البته خود چین هم تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد و برای مثال شرکت‌های انویدیا و AMD نمی‌توانند تراشه‌های پیشرفته خود را به چین بفروشند. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که این شرایط تا چه زمانی ادادمه خواهد یافت و روسیه و چین چه اقداماتی را برای مقابله با تحریم‌های آمریکا انجام خواهند داد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید