فاش شد: اکثر قطعات آیفون ۱۴ چینی هستند - تکفارس 
فاش شد: اکثر قطعات آیفون ۱۴ چینی هستند - تکفارس 

فاش شد: اکثر قطعات آیفون ۱۴ چینی هستند

افشین نوری
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - 20:04
آیفون 14 پرو مکس

اپل سری آیفون ۱۴ را اخیرا عرضه کرده و حالا به نظر می‌رسد که فروش آن‌ها در سطح خوبی است‌ اما نکته‌ای که درباره این گوشی‌ها وجود دارد این است که برخلاف تصور عموم مردم، اکثر قطعات این گوشی‌ها چینی هستند‌. 

خیلی‌های فکر می‌کنند که گوشی‌های آیفون تماماً آمریکایی هستند اما باید بگوییم که روح آن‌ها چینی است و این موضوع در مورد سری آیفون ۱۴ مصداق بیشتری دارد چراکه این سری نسبت به سری آیفون ۱۳ از قطعات چینی بیشتری در داخل خود استفاده کرده است. طبق گزارش امروز، این سری حداقل از سه فلاش مموری شرکت‌های Western Digital, Toshiba و Yangtze River Storage استفاده کرده است. این برای اولین بار است که در یک گوشی آیفون از فلاش مموری چینی استفاده می‌شود.‌ 

مطالب مرتبط:

 شرکت Yangtze Memory Technologies Corp که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده است و چیپ‌های جدید NAND و نسل چهارم فلش مموری ۳D TLC آن به سطح ۲۳۲ لایه‌ای رسیده‌اند‌. این شرکت قبلا از تامین‌کنندگان هواوی بود و حالا برای اولین بار تبدیل به تامین‌کننده اپل شده است‌ 

طبق گزارش امروز، ۴۸ شرکت چینی جزو تامین‌کنندگان قطعات آیفون هستند که در بین آن‌ها شرکت‌های Luxshare Precision و Goertek بالاترین ارزش بازار را دارند‌. این شرکت‌ها تامین‌کننده کانکتور و قطعات آکوستیک هستند و در سری ایفون ۱۴ علاوه بر قطعات این شرکت‌ها از فناوری‌های شرکت‌uای چینی Lens Technology و BOE نیز استفاده کرده است. 

در بین شرکت‌های بزرگ چینی، شرکت‌های کوچک و متوسطی نیز وجود دارند که به‌شدت وابسته به اپل هستند و مثلا می‌توان به شرکت‌های Tianzhun Technology و APT یا شرکت‌های  Huaxing Yuanchuang و JPT اشاره کرد که قطعات مختلفی را برای اپل تولید می‌کنند.

در هر حال، به نظر می‌رسد که اپل بر خلاف ادعاهای همیشگی‌اش کاملا وابسته به شرکت‌های چینی است و ما در واقع به جای آیفون آمریکایی با آیفون چینی طرف هستیم. این موضوع نشان می‌دهد که‌ چین تا چه حد توانسته بازار قطعات گوشی هوشمند را قبضه کند که حتی شرکتی مثل اپل نیز کاملا به آن وابسته است. 

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید