اینتل دست کم ۲۲ تراشه دسکتاپ از سری رپتور لیک را در دست ساخت دارد - تکفارس 
اینتل دست کم ۲۲ تراشه دسکتاپ از سری رپتور لیک را در دست ساخت دارد - تکفارس 

اینتل دست کم ۲۲ تراشه دسکتاپ از سری رپتور لیک را در دست ساخت دارد

مهدی حلوائی
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - 12:56
اینتل رپتور لیک

وب‌سایت رسمی شرکت گیگابایت امروز لیستی از تراشه‌هایی که با مادربردهای سری Z790 هماهنگ هستند را فاش کرد که در آن به عرضه‌ی ۲۲ تراشه‌ی دسکتاپ از سری رپتور لیک اینتل اشاره شده است.

قرار است که اینتل در تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه) تراشه‌های دسکتاپ رپتور لیک را به بازار عرضه کند. هرچند که در ابتدا نسخه‌های پرچمدار K در دسترس قرار می‌گیرند اما در ادامه شاهد عرضه‌ی نسخه‌های میان‌رده و اقتصادی این تراشه‌ها نیز خواهیم بود. از این رو اینتل علاوه بر عرضه‌ی ۶ تراشه‌ی سری K در تاریخ یادشده، ۱۶ تراشه‌ی دیگر را نیز در ماه‌های آینده روانه‌ی بازار می‌کند.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، تراشه‌های اقتصادی رپتور لیک از برد H0 بهره می‌برند اما تراشه‌های قدرتمندتر این سری از بردهای B0 و C0 استفاده می‌کنند. همچنین میزان کش L3 این تراشه‌ها ۳۶ مگابایت بوده و توان مصرفی آن‌ها نیز بین ۳۵ تا ۱۲۵ وات است. این در حالی است که میزان توان مصرفی تراشه‌ی پرچمدار نسل قبلی Core i9-13200KS به ۱۵۰ وات نیز می‌رسد.

در حال حاضر اینتل هنوز تراشه‌های میان‌رده و اقتصادی سری رپتور لیک و همچنین مادربردهای B760 و H770 را معرفی نکرده است. قرار است که نسل جدید تراشه‌های این شرکت با تراشه‌های رایزن ۷۰۰۰ شرکت ای ام دی، که در پاییز سال جاری روانه‌ی بازار می‌شوند، رقابت کنند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید