قابلیت جدید فایرفاکس از شماره تلفن شما در برابر هک محافظت خواهد کرد - تکفارس 
قابلیت جدید فایرفاکس از شماره تلفن شما در برابر هک محافظت خواهد کرد - تکفارس 

قابلیت جدید فایرفاکس از شماره تلفن شما در برابر هک محافظت خواهد کرد

افشین نوری
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - 08:48
فایرفاکس موزیلا

مرورگر فایرفاکس به تازگی قابلیت جدیدی دریافت کرده است که از شماره تلفن شما در برابر دستبردهای آنلاین محافظت خواهد کرد. 

این قابلیت جدید، بر پایه سرویس Firefox Relay ساخته شده است و همانطور که می‌دانید این سرویس با ایجاد یک آدرس ایمیل مجازی برای شما مانع از هجوم پیام‌های اسپم به ایمیل اصلی‌تان می‌شود. این سرویس به‌گفته موزیلا تاکنون بیش از ۱.۳ میلیون ایمیل اسپم را مسدود کرده است. 

فایرفاکس

حالا این روش در مورد شماره تلفن اجرایی شده است و شما برای انجام کارهای مختلف خود در فضای آنلاین مثل رزرو کردن رستوران یا انجام خریدهایی که نیاز به شماره تلفن دارند، از آن اسافاده خواهید کرد. شما در مواردی که احتمال می‌دهید شماره تلفن‌تان برای مصارفی مثل ارسال تبلیغات یا فروش آن به سایر شرکت‌ها استفاده خواهد شد، می‌توانید از قابلیت جدید فایرفاکس استفاده کنید.  

این قابلیت، شماره‌ای شبیه به شماره تلفن اصلی شما ایجاد می‌کند و بنابراین شماره شما از دید شرکت‌ها مخفی خواهد مانذ. از طرف دیگر، پیام‌‌ها و تماس‌های ارسال به شماره جدید شما، به شماره تلفن اصلی‌تان فوروارد خواهد شد و شما خواهید توانست آن‌ها را مسدود کنید و حتی امکان پاسخ دادن به آن‌ها را خواهید داشت.  

بنابراین مزیت اصلی این روش آن است که شماره تلفن اصلی شما در اختیار شرکت‌ها قرار نخواهد گرفت و در نتیجه احتمال لو رفتن یا سرقت آن توسط هکرها وجود نخواهد داشت. البته این قابلیت فایرفاکس برخلاف نسخه ایمیلی آن رایگان نیست و شما باید ۴.۹۹ در ماه پرداخت کنید. شما همچنین محدودیت ۵۰ دقیقه تماس و ۷۵ پیام متنی را در این سرویس خواهید داشت.

با این حال، انتظار می‌رود که فایرفاکس به‌زودی این قابلیت را رایگان کند تا همه کاربران امکان استفاده از آن را داشته باشند. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.