عملکرد عالی انویدیا RTX 4090 در اجرای بازی ها با وضوح ۸K - تکفارس 
عملکرد عالی انویدیا RTX 4090 در اجرای بازی ها با وضوح ۸K - تکفارس 

عملکرد عالی انویدیا RTX 4090 در اجرای بازی ها با وضوح ۸K

مهدی حلوائی
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - 21:38
انویدیا RTX 4090

نقد و بررسی‌های کارت گرافیک جدید انویدیا RTX 4090 سرانجام منتشر شد و حالا با اطمینان می‌توان گفت که کاربران می‌توانند با استفاده از این کارت، بازی‌ها را بدون هیچ مشکلی با وضوح ۴K اجرا کنند. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که عملکرد عالی RTX 4090 تنها به وضوح ۴K محدود نبوده و این پرچمدار قدرتمند در اجرای بازی‌ها با وضوح ۸K نیز با مشکلی مواجه نمی‌شود.

کانال یوتیوب The Tech Chap امروز کارت RTX 4090 را در اجرای بازی‌هایی مانند Microsoft Flight Simulator ،Cyberpunk 2077 و Forza Horizon 5 با وضوح ۸K مورد آزمایش قرار داد. سیستمی که این کارت روی آن نصب شده بود از تراشه‌ی رایزن ۹ ۷۹۵۰X و حافظه‌ی DDR5 با سرعت ۶۲۰۰ مگاهرتز بهره می‌برد. هرچند که هنوز تا تبدیل شدن وضوح ۸K به استاندارد گیمینگ فاصله‌ی زیادی داریم اما این آزمایش، قدرت واقعی پرچمدار جدید انویدیا را به خوبی نشان می‌دهد.

RTX 4090 در آزمایش‌های کانال یوتیوب یادشده بازی Microsoft Flight Simulator را در بالاترین تنظیمات گرافیکی با استفاده از فناوری DLSS 3 با نرخ ۸۱ فریم اجرا کرد. برای مقایسه، انویدیا RTX 3090 در اجرای همین بازی با تنظیمات گرافیکی مشابه با استفاده از فناوری DLSS 2.1 موفق به ثبت نرخ ۴۶ فریم شده بود. در این آزمایش، فناوری رهگیری پرتو غیرفعال و وضوح بازی نیز روی ۸K قفل شده بود.

پرچمدار جدید انویدیا بازی‌های Cyberpunk 2077 و Forza Horizon 5 را نیز در شرایطی مشابه با قابلیت رهگیری پرتو به‌ترتیب با نرخ ۶۵ و ۷۶ فریم اجرا کرد. برای مقایسه، پرچمدار نسل قبلی انویدیا این بازی‌ها را در شرایطی یکسان با نرخ ۲۸ و ۳۵ فریم بر ثانیه اجرا کرده است.

RTX 4090 همچنین در اجرای بازی Crysis Remastered با بالاترین تنظیمات گرافیکی موفق به ثبت نرخ ۶۵ فریم شد. این در حالی است که RTX 3090 همین بازی را با نرخ ۴۱ فریم اجرا کرده بود. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که انویدیا RTX 4090 قدرتمندترین کارت گرافیک موجود در بازار است و حتی توانایی اجرای برخی از بازی‌ها با وضوح ۸K و نرخ ۶۰ فریم را دارد.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید