تصویر رابط کاربری ویندوز ۱۲ به‌طور اتفاقی لو رفت - تکفارس 
تصویر رابط کاربری ویندوز ۱۲ به‌طور اتفاقی لو رفت - تکفارس 

تصویر رابط کاربری ویندوز ۱۲ به‌طور اتفاقی لو رفت

افشین نوری
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - 16:55
ویندوز ۱۲

مایکروسافت چند روز پیش در کنفرانس Ignite 2022 از لپ تاپ‌های سری سرفیس خود رونمایی کرد و همچنین به‌طور اتفاقی تصویری را در این مراسم به نمایش گذاشت که به نظر می‌رسید مربوط به رابط کاربری ویندوز ۱۲ بود. 

مایکروسافت گفته است که ویندوز ۱۲ را در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد و در حالیکه هنوز بیش از یک سال تا آن تاریخ باقی مانده است به نظر می‌رسد که این شرکت مراحل توسعه این سیستم‌عامل را شروع کرده است.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌شود ما با یک رابط کاربری جدید مواجه هستیم و با رابط کاربری همیشگی ویندوز تفاوت زیادی دارد‌، بطوریکه تسک‌بار شناور در قسمت پایین صفحه قرار گرفته است و آیکون‌های سیستم‌عامل در گوشه سمت راست جای گرفته‌اند. همچنین، نوار جستجوی شناور، در قسمت مرکزی سمت بالا قرار دارد و قسمت مربوط به آب‌وهوا در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته است. 

البتهه تصویر فوق هرچند ممکن است مربوط نسخه نهایی رابط کاربری ویندوز ۱۲ نباشد اما در هر حال یک شمای کلی از طراحی آن در اختیار ما قرار می‌دهد‌.

مطالب مرتبط:

به نظر می‌رسد مایکروسافت تلاش می‌کند تا رابط کاربری ویندوز ۱۲ را کاربرپسندتر کند. این سیستم عامل ظاهرا هم از جهت کنترل‌های لمسی و هم از جهت ورودی‌های کیبورد و ماوس بهبودهایی نسبت به ویندوز ۱۱ خواهد داشت. 

همانطور که می‌دانید بعد از ویندوز ۸ که تمرکز آن روی قابلیت‌های لمسی بود، در ویندوز ۱۰ و ۱۱ مجدداً روی کیبورد و ماوس تاکید شد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در ویندوز ۱۲ چه تغییراتی برای استفاده راحت‌تر کاربران ایجاد خواهد شد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.