گوگل تائید کرد: تراشه تنسور ۲ یک تراشه ۵ نانومتری است نه ۴ نانومتری - تکفارس 
گوگل تائید کرد: تراشه تنسور ۲ یک تراشه ۵ نانومتری است نه ۴ نانومتری - تکفارس 

گوگل تائید کرد: تراشه تنسور ۲ یک تراشه ۵ نانومتری است نه ۴ نانومتری

افشین نوری
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - 08:30
گوگل تنسور G2

گوگل اخیرا گوشی‌های سری پیکسل ۷ را با تراشه تنسور ۲ معرفی کرد و خیلی‌ها فکر می‌کردند که این تراشه با استفاده از فناوری ۴ نانومتری ساخته شده است. اما حالا گوگل این شایعات را رد کرده و گفته است که تنسور ۲ یک تراشه ۵ نانومتری است. 

تراشه تنسور ۲ جایگزین نسل اول تراشه تنسور شده است که گوگل از آن در سری پیکسل ۶ استفاده کرده بود. حالا سری پیکسل ۷ با نسل دوم تراشه تنسور قرار است به رقابت گوشی‌های مثل آیفون ۱۴ و شیائومی ۱۲ برود‌. گوگل امروز تایید مرده است که این تراشه نه با فناوری ۴ نانومتری بلکه با فناوری ۵ نانومتری ساخته شده است و عملکرد بهتر و مصرف انرژی پایین‌تری نسبت به تراشه قبلی دارد. 

مطالب مرتبط:

البته هنوز مشخص نیست که تراشه تنسور ۲ توسط چه شرکتی ساخته شده است اما حدس ما این است که توسط سامسونگ تولید شده است. نسل اول تراشه تنسور نیز توسط سامسونگ ساخته شده بود و بنابراین ممکن است که همکاری گوگل با این شرکت کره‌ای همچنان ادامه داشته است. 

بد نیست بدانید که در حال حاضر تراشه‌های A16 اپل، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس کوالکام و اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ همگی با استفاده از فناوری ۴ ناتومتری ساخته شده‌اند‌. با این حال، گوگل توانسته از بعد نرم‌افزاری نیز تراشه تنسور ۲ را بهبود ببخشد و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این تراشه ۵ نانومتری قادر به رقابت با تراشه‌های ۴ نانومتری فوق خواهد بود یا نه.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید