گزارش: هنوز بیش از نصف کاربران دنیا نمی توانند ویندوز ۱۱ را نصب کنند - تکفارس 
گزارش: هنوز بیش از نصف کاربران دنیا نمی توانند ویندوز ۱۱ را نصب کنند - تکفارس 

گزارش: هنوز بیش از نصف کاربران دنیا نمی توانند ویندوز ۱۱ را نصب کنند

افشین نوری
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - 07:10
ویندوز ۱۱

کاربران برای نصب ویندوز ۱۱ نیاز به سخت‌افزار خاصی دارند و‌ همین موضوع باعث شده تا خیلی از کاربران نتوانند کامپیوتر خود را به این سیستم عامل ارتقا دهند. 

طبق یک گزارش جدید، از ۳۰ میلیون سیستم کامپیوتری در ۶۰ هزار سازمان مختلف فقط ۵۷.۲۶ درصد واجدشرایط نصب ویندوز ۱۱ هستند‌  و بیش از ۴۰ درصد نمی‌توانند به این سیستم عامل ارتقا یابد. 

ویندوز ۱۱ در ابتدا نیاز به پردازنده‌های نسل ۸ اینتل به بالا یا پردازنده‌های AMD Zen 2 به بالا داشتاما مایکروسافت بعدا مجبور شد به نسل ۷ اینتل و Zen 1 اجاره نصب این سیستم عامل را بدهد. 

گزارش: هنوز بیش از نصف کاربران دنیا نمی توانند ویندوز ۱۱ را نصب کنند - تکفارس 

طبق گزارش فوق، فقط ۵۷ درصد سیستم‌‌ها ملزومات پردارنده برای نصب ویندوز ۱۱ را داشتند و فقط ۶۴ درصد پیش‌شرط TPM را داشتند.‌ با این حال، اکثر کامپیوترها از بابت حافظه رم مشکلی برای نصب ویندوز ۱۱ نداشتند و ۹۲ درصد سیستم‌های ارزیابی شده در گزارش فوق واجد شرایط بودند. 

البته امکان نصب ویندوز ۱۱ روی سیستم‌هایی که واجدشرایط نیستند وجود دارد، اما این سیستم‌ها قادر به دریافت آپدیت‌های ویندوز ۱۱ نخواهند بود.

 گزارش‌های متعددی گفته‌اند که نرخ نصب ویندوز ۱۱ نسبت به ویندوز ۱۰ بسیار کند بوده است، اما گزارهایی نیز برعکس آن عقیده دارند‌. با این حال، طبق جدیدترین ارزیابی استیم که در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ را انجام شد، ۲۴.۸۴ درصد سیستم‌های کامپیوتری ویندوز ۱۱ را نصب کرده‌اند و ۶۸.۴۹ درصد ویندوز ۱۰ را نصب کرده‌اند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید